Дороги по-українськи: міжнародна траса Київ-Чоп укрилася рясними ямами [ Редагувати ]
Міжнародна траса Київ-Чоп укрилася вибоїнами та ямами так рясно, що вже самі шляховики не знають, що з ними робити. Кажуть, поки латають одну дірку, поруч з'являється інша.
Чи не найгірша ситуація на відрізку дороги, що пролягає Рівненщиною. Подробиці - в матеріалі Сніжани Сидорук.
Сніжана Сидорук, кореспондентка:
Ось такі глибокі ями майже повсюди, подекуди - горби та колії. У такому стані нині міжнародна траса Київ-Чоп, що пролягає Рівненщиною. А це майже двісті кілометрів шляху.
Автомобілі на цій дорозі підкидає наче на смузі перешкод, - жаліються водії. Розігнатися тут не вдасться - треба постійно маневрувати.
Микола, водій з Тернополя:
Стало багато ям. Набагато більше, ніж було там навіть до зими. Постійно приходиться брати крайню ліву. Хоча це не дуже по правилам. Тому що з'їжджаєш туди й попадаєш постійно в яму.
"Обережно - попереду яма". Поки їдеш трасою Рівненщини, навігатор - не замовкає. Але попередження не рятують. Водії на такій дорозі б'ють машини, ріжуть шини. І нарікають, що їздити стало небезпечно.
Василь, водій із Волинської області:
Не дай боже зловити одну ямку неудачно, неосторожно. Може призвести до великих наслідків, до великих проблем. Воно не в гривнях, а в євро рахується запчастини.
Олег, водій із Києва:
Страждає, що страждає? Ходова в основном. Вночі треба їхати 40-50 кілометрів. Якби ямки залатали в крайній зоні, в крайній полосі було б краще набагато і безпечніше.
Аби зарадити ситуації, ями на дорозі узялися латати шляховики.
Віталій Малафей, представник підрядника:
Ми приблизно вдень по 20 метрів квадратних аварійно-ямкового ремонту робимо. Тільки ми пройшли якийсь певний участок - за ним появляється знов нові вибоїни. І от така сумна в цей момент картина.
Ями засипають так званим холодним асфальтобетоном, яким можна латати вибоїни й за мінусової температури.
Є й глибокі по 20 є по 5. - Сантиметрів? - Да. Як де.
Шляховики запевняють - працюють без вихідних. Та такої кількості вибоїн і тріщин, кажуть, не бачили, відколи цей шлях збудували. Тож самотужки з ними впоратися вже не можуть.
Дмитро Леонтіюк, речник Служби автомобільних доріг у Рівненській області:
Надзвичайна ситуація. Ми звернулися до сусідів, до сусідніх областей по лінії Укравтодору. До кінця цього тижня кількість бригад в Рівненській області ми подвоїмо і до кінця наступного тижня ми потроїмо.
Цю дорогу проклали 13 років під Чемпіонат Європи з футболу. І відтоді жодного разу капітально не ремонтували, хоча термін її експлуатації - давно збіг. "Вбили" трасу, кажуть дорожники, багатотонні ваговози. А доруйнували - цьогорічні різкі перепади температури.
Волога потрапляє під верхній шар і там тримається постійно волога, а коли йде уже мінус температура утворюється льод, а льод підриває верхній шар. Через це утворюється постійно вибоїни.
Та самим тільки латанням трасу не врятувати, - визнають і самі шляховики. Тож знайшли підрядника, який готовий повністю замінити асфальт у тих місцях, де буквально яма на ямі.
Дмитро Леонтіюк, речник Служби автомобільних доріг у Рівненській області:
Верхній шар замінено не буде, але найбільш уражені ділянки будуть відремонтовані. На це було виділено 250 мільйонів гривень.
Та поки що взятися за капітальний ремонт міжнародної траси шляховики не можуть - погода не дозволяє. Тож знову лататимуть дірки. З надією, що такі латки протримаються хоча б до весни.