Велика відбудова: як повертають цивілізацію в деокуповані містечка біля Києва [ Редагувати ]
Велика відбудова. Це те, що чекає нас після перемоги. Збитки лише дорожньої інфраструктури, з підрахунками Укравтодору, вже перевищують дев'ятсот мільярдів гривень. Відновлювати зруйноване доведеться роками... І попри бойові дії, в Україні вже складають плани відбудови. Реанімувати починають звільнені регіони.
Як повертають цивілізацію в деокуповані містечка біля Києва - бачив наш кореспондент Михайло Манилюк.
Михайло Манилюк, журналіст:
Київ. Центральний залізничний вокзал. Саме звідси ми відправляємось в Ірпінь на потягу. І це вперше за кілька тижнів.
Ірпінь, Буча, Бородянка, Ворзель. Населені пункти, що після ворожих атак були відрізані від Києва. Наші військові підірвали міст через річку Ірпінь, аби ворог не зміг пробратися до столиці! А ризики були чималі. Адже у бік Києва сунули величезні колони ворожої бронетехніки!
Олександр Маркушин, міський голова Ірпеня:
Вони шукали різні шляхи, Ірпінь не вдалося пройти і вони інші шляхи шукали, щоби і піхота не пройшла, і техніка не пройшла і, звичайно, це було рішення військових, мабуть, правильне. Вони убезопасили проход на Київ, бо з інших всіх боків наші хлопці, наші Збройні сили їх не пропустили.
Залізничному мосту через річку Ірпінь 120 років. За цей час його підривали тричі. Під час Жовтневої революції, Другої світової і тепер - коли в Україну вдерлися російські загарбники. Переправа є надзвичайно важливим об'єктом , саме завдяки їй ще до підриву вдалося врятувати тисячі людей!
Олександр Маркушин, міський голова Ірпеня:
65 відсотків наших мешканців користується залізницею і на сьогоднішній день був чартер до війни запущений окремий Буча-Ірпінь-Святошино. Цей міст дуже допоміг. Десь приблизно 25 тисяч мешканців ми вивезли через цей міст, поки не зруйнували колії.
Тим часом наш потяг уже примчав до Ірпеня. І вперше, після ремонту, випробовує на міцність залізничний міст.
Михайло Манилюк, журналіст:
Ремонтники працювали і вдень, і вночі - погляньте міст уже готовий. Ним можуть легко проїхати будь-які потяги. І вантажні, і пасажирські.
За три тижні дорожники відремонтували частину зламаної переправи. Кажуть, аби повністю полагодити міст, потрібен повноцінний проект і чималі гроші. Зараз на зруйнованому прольоті триває демонтаж!
Богдан Бондар, голова Спеціальної Державної служби транспорту:
Я думаю, що він буде довгий час існувати, пока не буде запущений в основному варіанті другий шлях і тоді вже в подальшому вже залізничники будуть приймати рішення, яким чином стикувати цю колію.
На маршруті Київ-Бородянка курсуватимуть експрес-потяги. Жителі одразу кількох містечок зможуть усього за кілька хвилин доїхати до столиці. А ще залізницею можна буде перевозити великі вантажі. Завдяки відновленому мосту найближчими днями залізничники планують поновити курсування поїздів у напрямку Коростеня. Розглядають дванадцять маршрутів, із них - три міжнародних!
Олександр Перцовський, керівник пасажирського напрямку "Укрзалізниці":
Важливість цієї артерії ще в тому, що вона відкриває один із альтернативних шляхів - сполучення із Заходом. Якщо раніше скажемо Інтерсіті Київ-Львів, він їхав через Вінницю, через Тернопіль - довший шлях. То сполучення через Коростень - це є швидший Інтерсіті до війни за 5 з половиною годин можна домчати від Києва до Львова.
Від початку повномасштабного вторгнення росії в Україну, за підрахунками Міністерства інфраструктури, на території нашої держави зруйновані сотні великих і малих мостів! Через це деякі міста й села залишилися відрізаними від світу. Десь під час активних бойових дій стала неможливою евакуація людей, туди не можна було везти гуманітарну допомогу. Аби відновити сполучення, потрібні чималі гроші та щонайменше три роки постійної роботи.
Олександр Кубраков, міністр інфраструктури України:
Загалом по країні в нас більше триста мостів, які зараз під час війни були зруйновані, тому ми зараз говоримо про десятки мостів, які відновлюємо.
Але щоб дати людям хоча б якусь можливість користуватися транспортним сполученням, посадовці вирішили споруджувати тимчасові шляхопроводи.
Андрій Єрмак, керівник Офісу Президента України:
Як наша героїчна нація показала всьому світу, як ми можемо боротися і продовжуємо боротися за нашу країну, так я думаю, що ми вразимо, як ми будемо швидко відновлюватися. Але безумовно цю війну треба припинити, для того, щоб ворожі війська вийшли з нашої території.
Тим часом наш потяг із Києва - перший після завершення боїв в області - прибув у Бородянку. На вокзалі людей поки що немає.
Але вже сьогодні ці вагони будуть заповнені пасажирами.