У регіонах України дорожчає проїзд у маршрутних таксі [ Редагувати ]
Подекуди ціна піднялася від гривні до трьох. Зокрема, відсьогодні вартість квитка зросла у харківських маршрутках, а в четвер - подорожчає і в Одесі. У Дніпропетровську та Миколаєві це питання поки що вирішують, а в Запоріжжі ціну підняли ще напередодні. Про ситуацію розповідають наші кореспонденти.
Проїхати запорізькою маршруткою в середньому коштує - 4,50. Новий тариф затвердили у виконкомі міськради. І це після того, як перед Новим роком, на прохання перевізників, уже підвищували вартість проїзду з 3гривень - до 3.50. Чиновники кажуть: на це є об'єктивні причини.
"Коли ми проводили першу нараду, було дизельне паливо 20 гривень. Вони попросили хоча б на 50 копійок збільшити - до чотирьох гривень. А коли ми погодили з громадськістю збільшення на 50 копійок, дизельне паливо зросла на 6,50, тобто до 26,50.", - каже Олег Грицаєнко, заступник начальника управління транспорту Запорізького міськвиконкому.
Водії маршруток стверджують - новий тариф не надто поліпшить ситуацію.
"Машини працюють чисто на паливо, тому що запчастини, все купується в доларах. Якщо у машини буде велика поломка, відповідно машини Стануть. Окупності немає", - впевнений Дмитро Лебеденко водій маршрутки.
Пасажири новими тарифами незадоволені, але їздять. Єдині, кого здорожчання не зачепить - пенсіонери. У Дніпропетровську вартість проїзду в маршрутках поки що не змінилася - 4 гривні. Але так триватиме не довго. Після подорожчання пального перевізники озвучили свої вимоги: 7-8 гривень за проїзд. У мерії провели - свої розрахунки.
"Для великих автобусів, місткістю більше 50 місць, граничний тариф - 5 гривень, а для решти транспортних засобів - 6 гривень", - повідомила Ірина Прилипа, начальник департаменту транспорту Дніпропетровської міської ради.
А от у громадських активістів - свої цифри. Вони кілька місяців моніторили роботу громадського транспорту і розрахували витрати маршрутників за методиками Мінтрансу. З'ясувалось: у своїх звітах перевізники свідомо завищують витрати на ремонт і пальне. А пасажиропотік - занижують.
"У деяких випадках, витрата 13 літрів на 100 км, в реальності вони пишуть близько 20 літрів. Пасажиропотік, на деяких маршрутах, вони занижують в 2 рази", - запевняє Денис Селін, активіст "громадського контролю".
Яким же буде тариф у дніпропетровських маршрутках - вирішуватимуть на нараді в міськвиконкомі. Потім - 10 днів нададуть для оповіщення населення. І тільки після цього перевізники матимуть право диктувати пасажирам нову ціну.