Прикордонники випробують на Донбасі турецькі броньовані "Буфало" та "Бізони" [ Редагувати ]
Державна прикордонна служба хоче купити у Туреччини легкоброньовані і десантні автомобілі "Буфало" і "Бізон". Перші зразки цієї техніки вже почали випробовувати під Черкасами. Що це за машини і на що вони здатні? Дивіться далі.
Ці два турецькі красені "Буфало" та "Бізон" лише тиждень тому приїхали до України. Сьогодні на них чекає перший етап випробувань українським бездоріжжям на спеціальному треку навчального центру прикордонної служби. Перед заїздом водіям проводять спеціальний інструктаж.
"Бізон" - важка штабна машина з підвищеною всюдихідністю. Прапорщик Сергій Бойко вправляється з 12 тонним велетнем, немов із легковим автомобілем. Спершу штурмує висоту, потім - водну переправу. Представник виробника уважно спостерігає за випробуваннями.
"Ось бачите, я злегка нервую, тому що це перші випробування, які взагалі тут проходять в Україні", - пояснює партнер турецької компанії Вахтанг Джугашвілі.
Зробивши два пробні заїзди Сергій одразу зауважує: "Бізон" вартий уваги.
"Один мінус, що може висока сильно і гойдає. Та це машина командно-штабна впринципі, в таких бойових діях брати участь не буде. Їй під'їхати на місце розвернути апаратуру", - каже прикордонник Сергій Бойко.
Менший брат "Бізона" – "Буффало" теж задніх не пасе. Всі перепони десантний автомобіль долає легко, навіть попри порівняно низьку посадку. Представникові Збройних сил цей автомобіль сподобався найдужче.
"Я думаю б підійшла, як санітарний автомобіль також, для транспортування вантажів невеликих в неї вантажопідйомність 3 тони", - каже заступник начальника Центру забезпеченні автомобільною технікою та майном ЦУ автомобільного управління ЗСУ Андрій Радченко.
Перші випробування обох машин проводять майже без навантажень, щоб водії змогли освоїтися. Але навіть за таких умов експерти констатують, що техніка значно краща від аналогічних ще радянських зразків.
"У нас проблема із старими зразками техніки - це УАЗИ, ГАЗи, Урали, це проблема з технічною підтримкою. Чому? Тому що всі запасні частини знаходяться у країни агресора в Росії", - пояснює начальник управління озброєння і техніки Державної прикордонної служби Сергій Букаємський.
Під час випробувань про ціну на техніку поки що мовчать. На турецькі машини попереду чекає головний тест-драйв - зона АТО. По кілька "Бізонів" та "Буфало" мають поїхати у підрозділи на лінію фронту і там показати свою міць та витривалість. Лише після цього українські військові експерти зможуть визначитись, чи закуповувати у Туреччини ці автомобілі.