У Харкові на гривню подорожчав проїзд у маршрутках [ Редагувати ]
У Харкові подорожчав проїзд у маршрутках. Вартість проїзду зросла в середньому на одну гривню. Тепер проїхатися Харковом залежно від протяжності маршруту, коштує від 3 гривень 25 копійок до 6 гривень 50 копійок. Як пояснили в мерії, це пов'язано з підвищенням розміру мінімальної зарплатні, вартості пального та запчастин. Як відреагували харків'яни - в сюжеті Світлани Шекери.
Уже другий день за проїзд у маршрутках харків'яни платять на гривню більше. Містяни кажуть, уже добре відчули, кожна поїздка по 6,50 - ще й як б'є по кишені.
"- Відчути?
- Звичайно, звичайно!
- В день - туди - сюди, два. На роботу з роботи. І виходить, що накладно".
Дехто пропонує - маршрутки бойкотувати.
"Звичайно, відчутно. Але я частково оголошую бойкот. Я намагаюся їздити на тролейбусах. Я думаю, що це було б добре, якби всі харків'яни підтримали той бойкот, який був в Києві", - каже жителька Харкова Лариса.
А дехто нарікає на нерозсудливість міської влади.
"Перш за все подорожчання це залежить від нашого господаря міста. Кернеса. Замість того, щоб будувати зоопарк великий і красивий, кращий в цей, в Європі, краще б ці гроші пустили сюди. Якби правильно перерозподіляли гроші, всього достатньо було", - впевнений житель Харкова Григорій.
Перевізники кажуть, якби не дорожчало пальне, возили б далі, як і раніше, за старими цінами.
"У нас в основному подорожчала солярка, тобто дизпаливо, нафтопродукт. І плюс запасні частини. Дуже дорого зараз. Підвищилися ціни, взагалі неможливо. У нас складова 75 відсотків виручки становить паливо", - пояснює перевізник Рафіг Гадіров.
У мерії виправдовуються. Мовляв, півроку стримували подорожчання.
"Давайте говорити чесно, не можна галузі працювати в умовах, коли для галузі паливо за європейськими цінами. Вартість запасних частин, вартість гуми, вартість всього, навіть зарплату сьогодні нам мінімальну підняли, а разом з нею піднялися і податки", - каже директор департаменту інфраструктури харківської міськради Сергій Дульфан.
Після здорожчання харків'яни, де це можливо, пересіли на тролейбуси та трамваї. Це дешевше.
"Пасажири пішли. Куди пішли - на електротранспорт, природно. Тролейбус - 2,50, метро - 3, так і залишилося. Трамвай теж 2,50. Тобто перший день вчора там ще хтось їхав, бо не знали. А сьогодні, ось уже я дивлюся, як би ми за часом їздимо, вже постійних ну людей десять вже сьогодні я не бачу", - каже водій автобуса Олексій Миколайович.
Утім, довго лавіювати в такий спосіб харків'янам не вдасться. У мерії вже розглядають питання про підвищення вартості проїзду в метро та наземному електротранспорті.