Міносвіти пропонує об'єднає три шкільних предмета в один [ Редагувати ]
Міністерство науки і освіти пропонує об'єднати обов'язкові - фізику, хімію, біологію - в один предмет і додати до нього ще астрономію, екологію та географію. Назвати планують - "Людина і природа". Зі списку обов'язкових при цьому хочуть вивести точні науки.
Нововведення застосують лише для старшої школи. А поки що - зміни запропонували на обговорення громадськості. Плюси і мінуси інтегрованих дисциплін вивчали мої колеги.
Українській старшій школі час стати профільною. У Міністерстві освіти пропонують - розвантажити учнів і дати їм вибір - у кого до чого душа лежить: до точних наук чи гуманітарних. Низку предмЕтів планують об'єднати в групи. Наприклад, алгебру і геометрію - у математику, а фізику, хімію, біологію та географію - в "Людина і природа".
"Нам пора подолати оту багатопредметність, нікого не надихає 22 предмета у так званому універсальному профілі, ми з 22 обов'язкових предметів зробили 9, якщо ви йдете у гуманітарний профіль тоді вам потрібно знати про природу, мати уявлення, але це буде більш філософський курс, ми даємо певний конструктор і даємо право вибору дітям чи батькам", - сказав Павло Хобзей заступник міністра освіти і науки України
У школах новації Міносвіти сприйняли скептично.
"У нас є такий інтегрований курс як природознавство. Ми вивчаємо ази з усіх предметів із біології, географії, астрономії. А якщо трішки більші знання, глибші мати , то я вважаю що має бути окремо предмети. Кожен має спеціаліст має викладати свій предмет", - сказала Катерина Овчар, учитель хімії Івано-франківської загальноосвітньої школи №7
"Діти не будуть знати того, що вони мали б знати мінімально", - сказала Ірина Рис, учитель географії Івано-франківської загальноосвітньої школи №7
Об'єднання трьох предметів в один може призвести до скорочення вчителів, побоюються експерти.
"Очевидно, що перше на думку приходить це звільнення цих викладачів. якщо раніше викладали 4-5 людей, то тепер буде один", - сказав Андрій Черних, експерт з питань освіти
Але в Міністерстві освіти налаштовані оптимістично і розраховують на учнів, які оберуть для поглибленого вивчення і фізику, і хімію.
"Ми заклали субвенцію 300 млн. грн. на придбання кабінетів природничо-математичного навчання, щоб стимулювати вивчення цих предметів. Я думаю, що пропорція буде 40 на 60, 50 на 50 загальний час він буде збалансований, вчителі зможуть переходити з школи до школи", - сказав Павло Хобзей, заступник міністра освіти і науки України
Ще одне питання - кваліфіковані кадри. Де знайти учителів для інтегрованих предметів і за якими підручниками вчити старшокласників.
"Що ми будемо робити підручники просто написати чи просто склеїти алгебру і геометрію, це питання, чи через сторінку давати, там об'єкти різні", - сказав Олександр Співаковський, перший заступник голови комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України
Ініціатива поки що обговорюється, навчальні плани тільки складають, - заспокоюють у Міністерстві. Оголошено конкурс проектів програм і підручників. Їх планують підготувати вже до літа. Тим часом в Національній академії наук, до якої звернулися за порадою чиновники - учені-фізики стурбовані не на жарт. Головна загроза, кажуть - це відмова молоді від вивчення точних наук. А значить відсутність кваліфікованих кадрів і удар по економіці.
"Виявляється потім, що ці люди гуманітарії потім стають керівниками держави стають парламентарями, володарями думок і вони не знають як все це працює, це означає, що державою керують люди, які не розуміють чим вони керують", - сказав Олександр Габович, доктор фізико-математичних наук, старший науковий співробітник НАН України
"Запускаючи цей процес ми маємо розуміти чи не запускаємо ми інтелектуальне роззброєння нації", - сказав Олександр Співаковський, перший заступник голови комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України
Поки що запитань більше, ніж відповідей. Перейти ж на нову програму навчання Міністерство планує - вже в наступному навчальному році.