У Канаді вирощують гриби на харчових відходах [ Редагувати ]
У канадському місті Монреаль взялися вирощувати гриби на харчових відходах. Компанія стрімко набула популярності серед місцевих рестораторів. Так вони позбуваються сміття і отримують свіжу продукцію. Більше про канадське ноу-хау - у нашому сюжеті.
Щодня Лізіан Роймайо навідується до кав'ярень рідного Монреаля, аби забрати звідти те, що стало основою її нового бізнес-проекту.
"Кавова гуща, відходи від пивоварні - те, що зазвичай викидають на смітник, ми збираємо та привозимо на нашу базу. Із цього робимо субстракт для вирощування глив", - говорить Лізіан Роймайо, співзасновниця компанії Blanc de Gris.
Гливи ростуть на тюках з компостом. Харчові відходи якнайкраще підходять для формування такого субстрату. Це так зване "безвідходне виробництво", яке не потребує зайвих витрат від компанії, не дивно, що останнім часом в економіці Канади цей сектор виробництва зростає.
"Упевнений, - цей приклад є справжньою мотивацію для докорінної зміни нашої системи харчування. Адже ми не тільки хочемо виробляти якісні, органічні продукти, без пестицидів та хімікатів, а й знати, що вони дійсно свіжі, вирощені у нас вдома. І не потрібно тратити час та зусилля на доставку", - говорить Рене Оде, еко-соціолог в університеті Квебеку.
Невеличка компанія щотижня вирощує майже 200 кілограмів глив. Більшість із них продають до ресторанів Монреаля одразу у день збору грибного врожаю. Ультрасвіжі гриби розходяться, наче "гарячі пиріжки" - по 25 доларів за кілограм.
"Коли мені уперше запропонували ці гриби, я одразу ж відзначив, що вони якісні на вигляд. А коли дізнався, що їх виробляє місцева компанія, сумнівів - купувати чи ні - не було. Це вже, якщо хочете, етичний вибір. Ми просуваємо місцевих виробників, вони нас забезпечують якісними продуктами. Це економічно та екологічно вигідно", - говорить Жульєн Ебер-бушар, головний кухар кав'ярні Les Fillettes.
Наразі компанія Лізіан та її подруги має близько трьох десятків місцевих клієнтів. Але добра слава стрімко поширюється, дівчата отримують чимало нових пропозицій, тож невдовзі планують збільшити штат, - аби задовольняти попит на свіжу продукцію.