В Закарпатській області будівництво доріг призупинено через відсутність асфальту [ Редагувати ]
А в сусідній Закарпатській області намагання навести лад на автодорогах забуксували через залізницю. Будівництво нових автодоріг, яке починалося з великим розмахом і ударними темпами, вимушено зупинилося через те, що в область нічим завезти матеріали для виробництва асфальту. Марина Коваль розкаже детальніше.
Цей майже кілометр новенької дороги у Мукачівському районі проклали всього за шість годин. Небачена швидкість виконання робіт для тутешніх місць, зізнаються місцеві жителі. Тендер на будівництво виграла румунська фірма. Привезла сюди сучасну і дорогу техніку. Робітники засукали рукави, та майже одразу все припинилося. Асфальтоукладальник Штефан другий день байдикує.
"Добре роблять. То вони за один день зробили. Та уже два дні стоять, скільки могли зробити за той час, отакі у нас порядки".
Роботи припинили, бо немає асфальту. Його на Закарпаття привозили залізницею з інших областей. Якщо купувати за кордоном він коштуватиме дорожче, аніж передбачено тендером. Румунський підрядник стурбований: через ці форсмажорні обставини не зможуть виконати договірні зобов'язання.
"Ми можемо прокладати щодня до півтора кілометра дороги. Але немає асфальту! Таке у нашій практиці вперше! Навіть гадки не мали, що зіткнемося з такою проблемою", - говорить Артан Муратай, директор будівельної фірми.
Постачання асфальту, за словами губернатора Геннадія Москаля, припинилося через те, що "Укрзалізниця" не надала для цього потрібної кількості вагонів.
"Чомусь вагони перекочували з державної власності в приватну. Сьогодні ні один поїзд грузовий, крім експортно-імпортних не їде", - говорить Геннадій Москаль, керівник Закарпатської ОДА.
У "Укрзалізниці" визнають: половина вагонів дійсно у приватній власності, їх використовують для імпорту та експорту товарів. Решта це близько тридцяти двох тисяч або застаріли й непридатні до використання, або перевозять вугілля за держзамовленням.
"Ми перебільшили погрузку згідно прошлого року на 53%. Може треба акцентувати напрями, куди треба цільову надати допомогу шляховикам, більше я не в змозі дати ні собі, ні вам поради, дійсно важке становище", - говорить Анатолій Мумренко, в.о. директора департаменту комерційної роботи ПАТ "Укрзалізниця".
За планом, 16 кілометрів нової дороги, яку будують румуни, з'єднають три райони Закарпаття - Мукачівський, Свалявський і Перечинський. Там мають пролягти нові туристичні маршрути, так обласні чиновники планували стимулювати розвиток депресивних гірських сіл. І відмовлятися від ідеї не збираються. Тож вже пообіцяли будівельникам: асфальт буде.