Американські авіаконструктори створили новий літак [ Редагувати ]
Безшумний, нешкідливий для довкілля та потребує лише півкілометра злітної смуги. Такий гібридний літак уже незабаром може з'явитися на авіаційному ринку. Більше про повітряне ноу-хау - далі в сюжеті.
Подивившись на діаграми, розрахунки та схеми на цій дошці - зрозуміти можна небагато. Утім, слова "шасі", "кліренс" та "мотогондола" наводять на думку, що ці чоловіки - говорять про авіацію. Й справді - вони - авіаконструктори американського стартапу, який нещодавно - анонсував випуск новітнього гібридного літака. Він поєднає у собі класичний реактивний та електродвигун.
"З одного боку, ми хочемо відкрити, так би мовити, нові горизонти у цій галузі. З іншого - прагнемо удосконалити повітряні машини, - адже якихось разючих змін в авіації не відбувалося вже багато років. Водночас, такі літаки будуть менш шкідливими для довкілля. До речі, - саме авіація протягом довгого часу не могла знайти надійний спосіб зменшення шкідливих викидів в атмосферу", - говорить Ешір Кумар, генеральний директор компанії.
Лайнер, розрахований на 10-12 пасажирів, розвиватиме швидкість 550 км/год за максимальної дальності польоту до 1 120 км. Спочатку розробники задумали його як пілотований "бізнес-джет". Однак у подальшому - мають намір зробити його безпілотним літальним апаратом виключно на електричній енергії.
"Електродвигуни набули фантастичного удосконалення із появою електричного транспорту. Якщо б 15 років тому ми сказали, що електродвигун надважкий та слабкий для літака, то з появою Тесла ми зрозуміли - транспортні засоби із електричними двигунами можуть бути потужними й мобільними", - говорить Метт Кнепп, головний інженер компанії.
Виробники заявляють - гібридні літаки будуть на 80 відсотків менш гучними. До того ж, для зльоту, - потребуватимуть смуги завдовжки лише 670 метрів. Для порівняння - середня довжина смуги на летовищі Бориспіль - 3,5 кілометри. Ці два фактори дозволять змінити карту розміщення летовищ та розташовувати їх ближче до міста. У повітря гібридний джет підніметься уже цьогоріч, а 2022-го - вийде на масовий ринок.