Обережно – єврономера: Верховна Рада підтримала зменшення акцизів [ Редагувати ]
Зелене світло для євроблях. Верховна Рада підтримала зменшення акцизів для авто на єврономерах. Втім тільки у першому читанні. Остаточного зменшення цін на ввезення цих автівок можна чекати лише восени. Нардепи мають допрацювати документ і запропонувати свої правки. Поки ж парламентарі закрили 8 сесію Верховної Ради і пішли на канікули. Як відпрацювали останній робочий день - знає Ксенія Барвіненко.
П'ятниця 13 на диво стала для депутатів - багатою на рішення. Менш ніж за годину нардепи встигли проголосувати кілька важливих законопроектів. А розпочалось засідання традиційно з години запитань до уряду. Говорили і про економічні перспективи країни, і про зростання ціни на газ. Щодо останнього прем'єр пообіцяв - боротиметься до останнього.
"Я не хочу підвищувати ціни на газ, це може бути тільки вимушений крок. Щоб недопустити економічної катастрофи і злиднів для українських громадян, і тому зараз ми так чітко стоїмо на цих позиціях, я буду просити консультацій з лідерами фракцій у цих питанням і пропонувати там два сценарія три сценарія на які ми можемо піти", - говорить Володимир Гройсман, прем`єр-міністр України.
І хочу в порядку денному цього не було, нардепи з голосу внесли до розгляду одразу два документи про зменшення акцизів для авто на єврономерах. Парламент ініціативу підтримав і документ профільного комітету ухвалили за основу в першому читанні. Він пропонує розраховувати акцизи для євроблях в залежності від віку автівки і об'єму двигуна.
"Базові ставки 50 євро для автомобілів на бензинових двигуна, з об'єму двигуна 1000 сантиметрів кубічних і 75 євро на дизельних двигунах. Далі рахується коефіцієнти, коефіцієнт об'єму і коефіцієнт віку. Справді на автомобілі більш старі, помножити на 25 чи помножити на 20 сума акцизу зростає, але коли порахувати всі показники більш вигідно купувати автомобілі віком до 15ти років або до 10", - прокоментувала Ніна Южаніна, голова комітету Верховної Ради України p питань податкової та митної політики.
Євробляхарі ж одразу після голосування зняли дводенну облогу урядового кварталу. Автівок на єврономерах, як і мітингувальників, значно поменшало під парламентом. Втім зо три десятки машин все ж залишились у середмісті столиці. Тільки радіти водіям євроблях - нічому, кажуть в опозиції.
"Це законопроект, який обкладає страшними акцизами людей, які купують дешеві авто, наприклад, авто яке старше семи - 10 років двохлітрове буде мати акциз півтори тисячі євро, а нове авто пятилітрове - 250 чи 300 євро закон не вирішує проблему тих хто зараз їздить на єврономерах, людей поженуть за кордон закон шахрайський, і добре що прийнятий, вони хотіли його прийняти і в другом читанні, в першому читанні", -говорить Олег Березюк, голова фракції "Самопоміч".
Євробляхарі - це не тільки заблокований рух в центрі Києва. "Євро-тази" частенько в години пік закипають, тим самим створюючи багатокілометрові затори. Правила дорожнього руху, як і податки, не для них. Від водіїв на євробляхах на дорогах намагаються триматися подалі. А все тому, що власники таких автомобілів, потрапивши в аварію, можуть просто піти з місця ДТП. Залишивши проблему чесному водієві, який і заплатив всі податки. Варто додати, що кількість євроблях в Україні неофіційно вже перевищила 3 млн машин. Три мільони проблем...