Реформа образования: Лилия Гриневич рассказала, какие изменения ждут украинцев [ Редагувати ]
Все эти школьные проблемы мы попросили прокомментировать Лилию Гриневич - министра образования и науки Украины. Её интервью:
- Как решить проблему с нехваткой школ?
- В цілому у нас зросла кількість дитячого населення це саме якраз ті дітки, які зараз ідуть до школи їх народилося більше, відповідне різниця між роками народження попереднього першого класу і цього першого класу орієнтовно 17 тисяч дітей згідно із статистикою. Тому кількість дітей взагалі до першого класу зросла. Але головна є причина не в цьому, тому що місць в середньому по Україні вистачає без сумніву. Головна причина це неправильно запланована соціальна інфраструктура.
Інколи забудовники ідуть шляхом, що навіть якщо вони планували таку соціальну інфраструктуру, вони в першу чергу здають житлові будинки, а не школу і дитячий садочок. Або, деколи, ідуть на інші маніпуляції, коли вони начебто будують окремі будинки, а не цілий район. І в результаті взагалі не мають обов'язку забезпечити відповідні або кошти, або ж самі не будують соціальну інфраструктуру.
Ми апелюємо до органів місцевого самоврядування, а також цим займається міністерство регіонального розвитку, для того, щоб зробити жорсткішими правила для місцевої влади і забудовників, щоб вони забезпечували соціальну інфраструктуру.
- Справедливо ли набирать в школы по прописке?
- Ця система вступу до першого класу, яка запроваджена з цього року, таки подолала дуже серйозне хабарництво при вступі до першого класу. Як здійснювався раніше вступ до першого класу так званих престижних шкіл, або шкіл з поглибленим вивченням.
В основному це відбувалося за конкурсом. А конкурс полягав у тому що 6 літня дитина - це зовсім маленька дитина. Приходила на цей конкурс, вона сідала, чи стояла навпроти комісії - незнайомих дорослих людей і їй потрібно було брати участь у конкурсі. Цей конкурс, очевидно, суперечить як педагогічним підходам, так і віковій психології шестилітньої дитини.
Ми хочемо зараз зробити перші класи всі однаковими, кращими. Наприклад, іноземну мову діти повинні добре вивчати не тільки в школах з поглибленим вивченням, так званих спеціалізованих, її повинні вивчати діти по всій Україні, вони повинні мати шанс.
Ця система тільки впроваджується. Звичайно, що все нове тільки впроваджується складно, але я думаю, що вона буде удосконалюватися і зі зростом національної інфраструктури зможе абсолютно цивілізовано працювати.
- Готовится ли повышение зарплаты учителям?
- Ми дали вчителям певні пріоритети. Якщо ви пригадуєте, минулого року була підвищена зарплата по всій країні фактично на 50 відсотків. На 50 відсотків. Це досить велике зростання зарплати. Інша річ, що зарплати вчителів до того були настільки маленькими, що ці 50 відсотків вони зрозуміло дуже і дуже недостатньо. Цього року в них теж зросла зарплата. Звичайно вже не такою мірою, тому що це не можливо, це дуже великі видатки бюджету. Але ми плануємо, що ми постійно, кожного року будемо нарощуємо заробітну плату вчителів. У нас є закон про освіту, який вивчає цей поріг до якого ми повинні прийти. До нього не можна заскочити за два, за три роки. На це потрібен час. Але тенденція зростання зарплати вчителів існує і це є моя також вимога. І це підтримав прем'єр міністр.