Власники старих авто отримають премію від держави [ Редагувати ]
Влада Німеччини придумала, як допомогти водіям, у кого старі машини на дизельних двигунах. Бо віднедавна набрав чинності закон, який забороняє таким автівкам в'їжджати у міста. Що пропонують політики та хто оплатить їхні ідеї - знають наші кореспонденти.
Німецькі політики придумали, як допомогти водіям, чиї машини не відповідають новітнім екологічним стандартам, обійти заборони на в'їзд до середмість мегаполісів. У них є два варіанти на вибір. Або модернізувати двигун - за рахунок автовиробника. Або поміняти старий автомобіль на новіший, отримавши при цьому - солідну грошову премію.
Розмір якої - теж визначає автовиробник. Щоправда, пропозицією зможуть скористатися не всі власники дизелів. А лише господарі машин стандарту "Євро 4" і "Євро 5". І за умови, що живуть або працюють вони в містах, де повітря надто забруднене.
Таких у Німеччині - чотирнадцять. Це Мюнхен, Кьольн, Франкфурт, Гамбург, Штутгарт, Аахен і Дюссельдорф. В уряді вважають, таке рішення допоможе вбити відразу двох зайців - урятувати майбутнє дизеля і зробити повітря чистішим.
"Наскільки я зрозуміла, представники автоіндустрії зацікавлені в тому, аби поліпшити імідж дизеля. І, як міністр з питань охорони довкілля, я б не хотіла, щоб ці машини зникли з ринку. Адже якщо ми говоримо, наприклад, про викиди Це О2, то саме в дизельних машин вони нижчі", - говорить Свенья Шульце, міністр з питань охорони.
А ось екологи та захисники прав споживачів - розчаровані. Кажуть, у пропозиціях уряду - багато слів, але мало конкретики.
"Це рішення викликає тільки розчарування. У ньому немає нічого нового. Грошові премії в разі обміну авто - виробники обіцяли й раніше. Щодо модернізації програмного забезпечення - все поки що на рівні розмов. Немає жодних гарантій, що виробники оплатять цю процедуру", - говорить Маріон Юнгблут, представниця німецької спільноти захисту споживачів.
І справді представники відразу кількох концернів уже відмовилися оновлювати програмне забезпечення власним коштом. Мовляв, цей варіант занадто витратний за часом. І не виправдовує себе ні економічно, ні технологічно.