Україна може стати транспортним хабом між найбільшими ринками Азії та Європи [ Редагувати ]
Понад 20 мільярдів доларів Україна може залучити на реалізацію проекту Високошвидкісної магістралі - системи міжнародного транспортного сполучення. Її розробили вітчизняні експерти. Йдеться про швидкісне переміщення вантажів та пасажирів між Китаєм та Євросоюзом. Більше - у нашому матеріалі.
Україна може стати хабом для найбільшої в світі швидкісної транспортної системи. В Україні розробили проект, який з'єднає Азію і Європу швидкісними залізничними коліями.
"На сьогодні склалося так що основний товарообмін між Китаєм і країнами ЄС виконується або за допомогою морського транспорту 30-40 діб, або в невеликих поки що але наростаючих обсягах по транссибірський магістралі з Китаю в Росію, Білорусь, Польщу і далі. Суть проекту - з'єднати швидким легким споолученням найбільші товарні ринки світу: Китай і країни ЄС. Як найплатоспроможніший ринок - так з'єднати аби весь потік товарів і пасажирів проходив через Україну", - говорить Віктор Мироненко, президент Асоціації "Високошвидкісні магістралі".
Асоціація "Високошвидкісні магістралі" - розробник проекту. Згідно плану залізнична артерія тягнутиметься від китайського міста Урумчі - далі через Казахстан, Киргизстан, Узбекістан, і аж до каспійського берега в Туркменістані. Звідти на контейнеревозах вантажі потраплятимуть в Баку і до чорноморського узбережжя Грузії.
"Далі Чорне море - це 1100 кілометрів по Чорному морі. І ось наш контейнер опиняється в Україні. Україна на той час запропонує свою високошвидкісну магістраль із швидкостями пасажирських поїздів 350 кілометрів і швидше. І по тих же коліях буде швидка доставка вантажів в контейнерах", - говорить Віктор Мироненко, президент Асоціації "Високошвидкісні магістралі".
Від українського кордону вантажі вже розходитимуться по всій Європі. За підрахунками українських експертів проект дозволить скоротити час доставки товарів з Китая з 40 до 5-7 діб. А перевезення коштуватимуть значно дешевше за авіа. Головне ж - дозволить зменшити залежність від Північного сусіда та залучити чималі інвестиції.
"Проект позволит задействовать 20 отраслей экономики, открыть 500 тысяч рабочих мест, привлечь инвестиции - 23 миллиарда долларов. Если мы это не сделаем первыми - это сделает Россия. Мы упустим инициативу, упустим шанс на модернизацию нашего транспортного машиностроения, упустим шанс на модернизацию экономики в целом", - говорить Сергій Рудьковський, голова правління Асоціації "Високошвидкісні магістралі".
Високошвидкісна магістраль даватиме Україні щорічний дохід в понад 14 мільярдів доларів - рахують експерти. Перевозитимуть і пасажирів. Центром проекту може стати Жмеринський вагоноремонтний завод, де за словами експертів є можливість запровадити технології, необхідні для будівництва та ремонту швидкісних потягів.
Як стверджують в Асоціації - починати реалізацію проекту українська влада має якнайшвидше, адже ще в грудні росіяни запропонували європейцям свій альтернативний проект, який не передбачає участь України.
За словами Сергія Рудьковського ідею будівництва Високошвидкісної магістралі вже підтримали в уряді. Найближчим часом планують провести круглий стіл за участі послів 10 країн участників проекту.