В магазинах появятся товары с надписью "З турботою про українське" [ Редагувати ]
Сьогодні в українських магазинах з'являться товари з наліпкою "З турботою про українське". Такий стікер означатиме, що товар пройшов спеціальне дослідження - і за його якість відповідає Державна інспекція з питань захисту прав споживачів. Нав'язувати новий знак виробникам держава не планує. Мовляв, боротьба за якість - справа добровільна. Самі ж виробники шикуватися в чергу поки що не поспішають.
Ось такий стікер із яблуком на п'єдесталі сьогодні почали вперше наклеювати на упаковки. Наявність спецзнака означає, що продукт виготовлений в Україні. І не містить хімічних добавок і замінників.
Владислав Гончаренко, голова правління "Укоопспілки":
- Эта продукция изготовлена из натурального сырья, если это молоко то молоко, а не пальмовое или кокосовое масло. Если там мясо, то не соя, а именно мясо.
Щоб на продуктах з'явилася наліпка з яблуком, вони мають відповідати держстандарту якості, тобто пройти ретельне лабораторне дослідження. Довести покупцеві, що їхній товар "чистий" - погодилися поки що лише на кількох підприємствах. Виробники не поспішають шикуватися в чергу, бо їм не цікаво, каже голова однієї з найбільших аграрних асоціацій Олександр Бакуменко. Мовляв, споживачі не вимагають додаткового захисту.
Олександр Бакуменко, голова правління асоціації птахівників України:
- Система международной безопасности ИСО и ХАСП это очень серьезные системы, которые проходят предприятия. И вот они защищают потребителя. Торговые марки защищают, это прежде всего - лицо производителя и его ответственность перед потребителем.
Проте якщо товари з яблучною наліпкою будуть користуватися попитом, то ставлення виробників зміниться. Хоча боротьба за якість може відгукнутися подорожчанням, вважає експерт Олександр Вержиховський.
Олександр Вержиховський, експерт із питань якості та безпечності продукції АПК:
- Це може вплинути на ціну лише на початковому етапі, коли витрати на впровадження нових вимог не окупляться. Але ніхто не заважає залишити вищу ціну на свій продукт і надалі.
Втім, переплачувати за якість, можливо, і не доведеться. Конкуренція на ринку висока. А вартість продуктів для покупця відіграє не меншу роль.
Артем Альошин, Олена Бринза, Василь Меновщиков, Володимир Кувакін Новини,", ТК Интер.