Киевские стоянки планируют заменить экопарковками [ Редагувати ]
У столичній мерії нарешті дійшли згоди, як розмістити численні автівки в місті. Програму розширення паркомісць днями презентували й одразу ухвалили. Обіцяють: водіям буде комфортно. А особливо тим, які скористаються екопарковками. Що це таке, з'ясовувала Валерія Мікульська.
На тротуарах, дорогах та газонах. Машинам найдеться притулок у столиці. 250 тисяч паркомісць, стільки їх сьогодні, утім - замало! Тож облаштують ще 22 тисячі. Будуватимуть перехоплювальні біля метро, кишенькові - у центрі, та найцікавіше - з'являться екопарковки на газонах. Пані Тетяна як почула про чиновницькі ініціативи, ледь не залаялася. Цей маленький дворик на Ризькій давно мете. Каже, тут і без парковок ніде дітися.
Тетяна Петрусенко, двірник:
- Я їм кажу, мали гроші купить машину, то думайте, де поставить, а не такий бардак, бардак, страшне.
Парковки "Еко" - десята частина усього плану, роз'яснюють комунальники. Зелені зони у дворах і столичні парки обіцяють не чіпати, утім все, що не на балансі зеленбуду, - згодиться.
Валерія Мікульська, кореспондент:
- Якби це не було зручно і красиво для автомобілістів, а екологи уже охрестили плани мерії наїздом на зелені зони. Будувати ще не почали, утім вже розрахували, як природу столичну потіснити. Одна автівка займе місце двох дерев.
Вирубувати не обов'язково, каже Сергій. Його фірма проектує екопарковки уже не перший рік. Клієнти здебільшого заможні. Замовлення приватні. Нічого складного у системі немає, можна облаштувати паркувальний газон і на пустирі. Один квадрат такого паркінгу - в середньому 500 гривень.
Сергій Слабоус, проектувальник екопарковок:
- Сама решетка, как правило, в виде разной формы сот. Между собой они соединены системой замков. Это добавляет ей устойчивости. Система имеет большие перегородки, они не уплотняют грунт, позволяют ему дышать, оседает влага.
Ні болота під ногами, ні палених колес влітку, витримує вантажівки, та ще й гарно. Олег своїм паркувальним майданчиком не намилується. Віддав 30 тисяч, ще й систему поливу провів. Утім зробити - одне. Газон для автівок ще й доглядати треба.
Олег Бонюк, власник екопарковки:
- В некоторых местах мы досеваем, прочесываем, ну, и удобряем, чтоб она лучше росла.
Усе поливатимуть, обіцяють у Київтранспарксервісі, коли гроші на будівництво знайдуть. 50 мільйонів від комунальників, решту, 640, - інвестори мають дати. Чи вплине участь бізнесменів на вартість, комунальники поки що гадають.
Денис Салобаєнко, заступник директора КП Київтранспарксервіс:
- Это будет инвестиционный договор, и мы бы хотели предусмотреть, чтобы мы могли всё-таки контролировать город.
Утім екоприпаркуватися у столиці не скоро можна буде. До кінця року мають побудувати дві стоянки на лівому і правому березі на пробу, решту розтягнуть до кінця 2015-го.
Валерія Мікульська, Юрій Романюк, Новини, телеканал "Інтер"