У Харкові почали запускати громадський транспорт [ Редагувати ]
До Харкова повертається життя. Тільки за вчорашній день до міста приїхали 2 тисячі людей. Тож щоб місто жило і працювало, відсьогодні почали запускати громадський транспорт. Спершу курсуватимуть 14 тролейбусів і автобусів. Інтервали будуть ще великими, але маршрути, обіцяють у мерії, охопить всі райони міста. За два тижні планують запустити й метро.
Чи не бояться харків'яни пересуватися містом, де ще чути звуки далеких боїв - розкаже Світлана Шекера.
Денис сьогодні вперше з початку війни на робочому місці, в кабіні водія тролейбусу.
Денис, водій тролейбусу:
У меня настроение отличное. Первый рабочий день. С 24 февраля.
Чоловік каже, ці 2 місяці, поки не працював, волонтерив.
Денис, водій тролейбусу:
Занимался эвакуацией. Возил гуманитарную помощь. В основном на Северную Салтовку. На западную Украину эвакуировал людей, обратно возил гуманитарную помощь.
Вийшли на маршрути і автобуси. Водії із любов'ю протирають вікна машин. Радіють, бо з лютого сиділи без роботи.
Олексій, водій автобусу:
У меня выезд в 7. С 4 утра уже не спал, готовился. Мыл машину, убирал, всё в порядок приводил. Честно, да, очень ждали этого. Пока выедем. Соскучились за рулем. За пассажирами за нашими. Очень соскучились. Скорей бы мир наступил.
Сергій, водій автобусу:
За работой уже соскучились, конечно. Все соскучились за работой. Ну и надо работать, надо, чтобы город восстанавливался.
У частини автобусів, як і в харківських будинках - вікна забиті дошками. Бо Салтівське депо, де стояли новенькі, куплені минулої осені автобуси, ворог навмисне обстріляв з артилерії.
Євген Липовий, директор структурного підрозділу "Салтівське трамвайне депо":
Салтівське трамвайне депо, воно майже знищено повністю. Це порядка 60% подвижного состава трамваїв м Харкова. На цьому підприємстві пошкоджено порядка 50-60% трол-го состава і з 150 автобусів нових, які ми придбали наприкінці того року,цілих осталось порядка 35 автобусів.
На зупинках поки що людей мало. Від здивування навіть фотографують елетротранспорт.
Здороваются, пытаются даже заплатить за проезд. Несмотря на то, что пока проезд бесплатный.
Ігор, харків'янин:
- Я сюда пешком ходил. А теперь на автобусе. Я рад, что город оживает. Видно, что оживает. - А вам не страшно їздити? -Мне не страшно было на Салтовке, на Северной, когда тушили пожары, под Градами.
Люди кажуть, ходили пішки й добиралися попутками. Тож на громадський транспорт дуже чекали.
Пешком идем на Одесскую, на Зерновую ходим пешком! Сыну передачи, внуку носим! А это ж все-таки радость какая! Ездить!
Дехто за весь цей час вперше в центрі.
Раїса - жителька Харкова:
Первый раз еду. По центру. Пока всё радует. Всё чисто. Аккуратно. Тихо.
Я еду на работу. В университет им. Каразина. Ну надо как-то дальше двигаться, людям как-то зарабатывать, потому что без денег.
Харків'ян на вулицях стає дедалі більше, і громадський транспорт - дуже потрібний.
Сергій - житель Харкова:
Домой, восстанавливать свой дом, улицу, город, любить его еще больше! И дорожить им. Я уже всю неделю ездил в Пятихатки такси, сейчас намного удобнее стало добираться общественным транспортом.
Інтервал руху тролейбусів поки що буде великим. Згодом кількість транспорту збільшуватимуть.
Ігор Терехов, Харківський міський голова:
Не очень хорошая ситуация с подвижным составом. 50% подвижного состава трамваев сегодня уничтожено. Порядка 25 - 30% троллейбусов тоже уничтожено. Поэтому количество троллейбусов сегодня вышла на линию 14, завтра ещё будет 16 троллейбусов. Кроме того вышло ещё 68 автобусов.
Протягом двох тижнів громадський транспорт для харків'ян буде безкоштовним. А через півтора-два тижні планують запустити метро. Щоправда, для цього треба спершу розселити людей, які нині живуть на станціях.