Велика Британія запровадила санкції щодо 30 кораблів "тіньового флоту" рф [ Редагувати ]
Чорне золото російської оборонки. Головне джерело її фінансування та розвитку - це нафта. І Лондон наклав щодо торгівлі нею чергові санкції. А саме - проти "тіньового флоту" рф, який цей ресурс і перевозить. Під обмеження потрапили 30 російських суден. Лише за останній рік вони перевезли нафти на мільярди фунтів. Як це відбувається і чим "тіньовий флот" рф загрожує світовій торгівлі - розповість наша кореспондентка у Лондоні Світлана Чернецька.
"Бєлгород", "Братськ", "Антарктика" - загалом 30 нафтових танкерів опинилися під забороною. Це найбільший пакет британських санкцій проти "тіньового флоту" росії. Разом із попередніми обмеженнями у чорному списку Лондона тепер вже 73 російські судна. Під заборону потрапили також дві страхові компанії, які забезпечують роботу "тіньового флоту". Його завдання полягає у перевезенні російської нафти та нафтопродуктів, попри західні обмеження. Тобто Лондон санкціонує судна, які обходять попередні санкції.
Девід Леммі, міністр закордонних справ Великої Британії:
Ми забороняємо ще 30 російських кораблів. Ми сповнені рішучості гарантувати, щоб постраждали і кораблі, і ті компанії, які забезпечують їхню роботу, підриваючи санкції Європи та Великої Британії. Ми хочемо зробити все, щоби унеможливити спроби обійти санкції, які ми запровадили раніше. І, звісно, щоб росія не могла використовувати свої доходи від нафти для продовження фінансування війни.
До повномасштабного вторгнення експорт російської нафти здійснювався переважно західними танкерами. Але уряди країн Великої сімки заборонили своїм компаніям мати справи з агресоркою. Це стосується і надання суден, і страхування. У відповідь на це російські компанії почали скуповувати старі танкери, які взагалі ходять без або з формальним російським страхуванням. Тобто тепер вже йдеться не лише про незаконне збагачення, уникнення санкцій та фінансування війни, але й про екологічну небезпеку. Адже що старіше судно, то більше шансів катастрофічних розливів нафти. Вже зафіксовано щонайменше 9 випадків утворення нафтових плям після проходу таких танкерів. І саме цей аргумент треба використовувати для впливу на ті країни, які підтримують тіньовий флот рф, кажуть експерти. Це, зокрема, Китай, Індія і Туреччина. Адже більшість сирої нафти йде саме до них.
Елізабет Бро, старша співробітниця аналітичного центру Atlantic Council:
Особливо, коли це коли це стосується Індії, яка намагається мати більше зв'язків із Заходом і не повністю не підтримує росію, то я вважаю, що їй треба пояснювати, що сама Індія, купуючи цю нафту, ризикує розливом нафти у своїх водах і своїх портах, і це явно не піде на користь Індії.
Попри те, що Британія, США та Євросоюз наклали санкції вже на понад 100 російських танкерів, це все ще не вирішує проблеми. Бо він налічує близько 400 танкерів. Судна приносять агресорці мільярди доларів на рік. І їх дуже непросто внести до чорного списку. Бо зазвичай танкери зареєстровані в офшорах на підставні компанії, а йдуть під прапорами інших країн, таких як Габон чи Коморські острови. Крім того, третім країнам не можна втручатися у рух в міжнародних водах. Перевіряти танкери можуть або держави, під чиїм прапором вони ходять, або ж в порт країни, в яку заходять.