Если хотите проголосовать, загляните на избирательный участок заблаговременно [ Редагувати ]
Наверное, Вам уже попадались приглашения на дверях парадных, а друзья и знакомые уже советовали не полениться и пройтись на избирательный участок для того, чтобы проверить соответствие имеющихся там данных о Вас реально существующим. Обязательно это сделайте. Конечно, если не хотите лишней нервотрепки в день голосования, когда может оказаться, что по Вашему адресу фактически проживают другие люди - с другой фамилией, именем, паспортными данными. Если Вы убедились, что все в порядке - можете спокойно дожидаться 31 октября. Но в противном случае чем раньше Вы найдете несоответствие в документах, тем больше времени у Вас будет на исправление ситуации.
Если же Вы столкнулись с указанной проблемой, как это произошло с довольно большим количеством людей, а некоторыми нашими коллегами испытано "на собственной шкуре", рассказываем, что нужно делать в подобных случаях.
Не зря говорят, что "предупрежден - значит вооружен". Надеемся, что приведенные ниже выдержки из выборных законов помогут Вам, уважаемые читатели, встретить выборы "в информационном всеоружии".
Закон України про вибори Президента України
(витяги)
Розділ 5. Списки виборців
Стаття 34. Порядок уточнення списку виборців та ознайомлення з ним виборців
1. Дільнична виборча комісія звичайної виборчої дільниці після отримання списку виборців на виборчій дільниці у порядку і в строки, передбачені частиною п'ятою статті 32 цього Закону, надає його для загального ознайомлення у приміщенні дільничної виборчої комісії.
2. Кожен громадянин України має право ознайомитися із списком виборців у приміщенні дільничної виборчої комісії та перевірити правильність внесених до списку відомостей. Громадянин має право оскаржити до дільничної чи територіальної виборчої комісії або безпосередньо до місцевого суду за місцезнаходженням виборчої дільниці допущені при складанні списку виборців неправильності, в тому числі невключення, неправильне включення або виключення зі списку виборців його або інших осіб.
3. Виборець особисто подає скаргу до виборчої комісії. Скарга за формою, визначеною статтею 95 цього закону, подана до виборчої комісії, розглядається на засіданні комісії, к правило, у присутності заявника. Скарга, подана не пізніше як за день до дня виборів, розглядається у триденний строк на найближчому засіданні комісії, але не пізніше дня, що передує дню виборів, а подана напередодні дня виборів або до територіальної виборчої комісії в день виборів - невідкладно. За підсумком розгляду заяви виборча комісія зобов"язана прийняти рішення про внесення зміни до списку виборців або мотивоване рішення про відхилення скарги. Копія мотивованого рішення про відхилення скарги видається заявнику не пізніше наступного дня після його прийняття, а напередодні дня виборів - невідкладно.
4. Скарга щодо обставин, передбачених частиною другою цієї статті, у день виборів дільничною виборчою комісією не приймається і не розглядається.
5. Громадянин може подати скаргу до місцевого суду щодо обставин, передбачених частиною другою цієї статті, у порядку, передбаченому законом. Скарга, подана до суду до дня виборів, розглядається у триденний строк, але не пізніше дня, що передує дню виборів, а подана у день виборів - невідкладно, але не пізніше часу закінчення голосування.
6. Суд приймає рішення за скаргою виборця з питань, передбачених частиною другою цієї статті, за результатами встановлення місця проживання виборця з дотриманням вимоги про включення виборця у списки виборців лише на одній виборчій дільниці.
Розділ 10. Проведення голосування, визначення результатів виборів Президента України
(витяги)
Стаття 76. Організація і порядок голосування
При проведенні голосування на виборчій дільниці член дільничної виборчої комісії на підставі списку виборців по відповідній виборчій дільниці за умови пред'явлення виборцем одного з документів, зазначених у частині другій статті 2 цього закону, що посвідчує його особу та громадянство, видає виборцю один виборчий бюлетень для голосування.
Розділ 12. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів виборчого процесу. Відповідальність за порушення виборчого законодавства
Стаття 95. Форма та зміст скарги.
1. Скарга до виборчої комісії або до суду подається у письмовій формі.
2. Скарга, що подається до виборчої комісії або до суду, повинна містити:
1) назву виборчої комісії або суду, до якої (якого) вона подається,
2) прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина України або точну назву та місцезнаходження (офіційну поштову адресу) виборчої комісії чи партії (блоку) - заявника скарги,
3) назву суб'єкта оскарження та його поштову адресу,
4) суть порушеного питання,
5) виклад обставин і зазначення доказів, якими заявник скарги обґрунтовує свої вимоги,
6) чітко сформульовані вимоги,
7) перелік документів і матеріалів, що додаються,
8) зазначення зацікавлених осіб, яких суб'єкт подання скарги вважає за потрібне залучити до розгляду скарги,
9) підпис заявника скарги (представника юридичної особи - заявника) із зазначенням дати підписання.
Для прояснения терминологии:
Закон України про звернення громадян
(витяг)
Стаття 3. Основні терміни, що вживаються в цьому Законі
Від зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.
Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб,, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав, свобод тощо.
Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб.
Стаття 5. Вимоги до звернення
Звернення адресуються органам державної влади і місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форм власності, об'єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства.
Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне).
Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.
Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 цього закону.
И еще немного информации - о криминальной и административной ответственности согласно с законами Украины:
Кримінальний кодекс України
(витяги)
Розділ 5. Злочини проти виборчих, трудових та інших особистих прав і свобод людини і громадянина
Стаття 157. Перешкоджання здійсненню виборчого права
1. Перешкоджання насильством, обманом, погрозами, підкупом або іншим чином вільному здійсненню громадянином права обирати і бути обраним Президентом України, народним депутатом України, депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатом місцевої ради або сільським, селищним, міським головою, вести передвиборну агітацію - карається обмеженням волі на строк від трьох до п'яти років або позбавленням волі на строк від двох до чотирьох років.
2. Ті самі діяння, вчинені за попередньою змовою групою осіб або членом виборчої комісії чи іншою службовою особою з використанням влади або службового становища, - караються позбавленням волі на строк від трьох до п"яти років.
3. Діяння, передбачені частинами першою або другою цієї статті, що вплинули на результати голосування або виборів, - караються позбавленням волі на строк від семи до дванадцяти років.
Стаття 158. Неправомірне використання виборчих бюлетенів, підлог виборчих документів або неправильний підрахунок голосів чи неправильне оголошення результатів виборів
1. Видача членом комісії виборчого бюлетеня будь-якій особі з метою надання їй можливості проголосувати за іншу особу або проголосувати більше ніж один раз у ході голосування, видача виборчого бюлетеня особі, не внесеній до списку виборців на виборчій дільниці, або видача заповненого бюлетеня, а також незаконна передача іншій особі незаповненого виборчого бюлетеня - карається обмеженням волі на строк від трьох до п"яти років або позбавленням волі на строк до трьох років.
2. Підлог, тобто виготовлення виборчого документа невстановленого зразка чи виготовлення у спосіб, не передбачений законом, внесення до виборчого документа завідомо неправдивих відомостей або будь-яка інша його підробка, а так само використання завідомо підробленого виборчого документа чи виготовленого у спосіб, не передбачений законом, - караються позбавленням волі на строк ід трьох до п'яти років.
3. Дії, передбачені частиною другою цієї статті, вчинені членом виборчої комісії або іншою службовою особою, а так само завідомо неправильний підрахунок голосів або завідомо неправильне встановлення чи оголошення результатів виборів - караються позбавленням волі на строк від п"яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
Кодекс України про адміністративні правопорушення
(витяги)
Стаття 186-2. Порушення законодавства про вибори Президента України і народних депутатів
Публічні заклики або агітація за бойкотування виборів Президента України або народного депутата, опублікування або поширення іншим способом неправдивих відомостей про кандидата в Президенти або депутати, а так само агітація за або проти кандидати в день виборів тягнуть за собою накладення штрафу від трьох до шести неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Видача членом дільничної виборчої комісії виборчого бюлетеня для голосування за іншу особу - тягне за собою накладення штрафу від трьох до п"яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Втручання в роботу виборчих комісій, що перешкоджає виконанню ними обов'язків, пов'язаних з реєстрацією кандидатів в Президенти України або депутати, підрахунком голосів чи визначенням результатів або підбиттям загальних підсумків виборів, - тягне за собою накладення штрафу від трьох до шести неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.