У Франції робот блукає музеєм і оцінює мистецтво [ Редагувати ]
Дедалі більше в нашому житті ми зустрічаємося з роботами. Зазвичай, ми вважаємо, що такі машини мають допомагати людині з тяжкою роботою. Але, як виявляється, допомагати розумні машини можуть і в дуже тонких речах. Дивимось далі.
У паризькому музеї мистецтв на набережній Бранлі - незвичайний відвідувач. Робот у шалику і казанку і з дуже виразними очима. Андроїд неквапливо мовчки розглядає експонати - скульптури, інсталяції, картини.
Кіборга-критика на ім'я Беренсон створили антрополог Деніс Відал та робототехнік Філіпп Гассьє. І назвали на честь фахівця з американського мистецтва 19 століття Бернарда Беренсона.
"Коли йому подобається експонат, він підходить до нього і посміхається, якщо ж ні - йде геть і хмуриться. Ось як це працює. Наш робот прилаштовується до навколишнього оточуючого середовища, користуючись своїм штучним мистецьким смаком. Ми хотіли створити андроїд, який може естетично досліджувати світ", - пояснює антрополог, співавтор проекту робота Беренсона Деніс Відал.
Робот записує реакцію інших відвідувачів у музеї. Базу даних емоцій Беренсон використовує, щоб сформувати власне ставлення до творів мистецтва. Так кіборг з'ясовує, подобається йому той чи інший експонат.
"Зараз ми розробляємо роботів з різними мистецькими смаками. Хочемо простежити, як вони вивчатимуть навколишній світ. Я впевнений, що у кожного буде свій шлях, відмінний від інших", - каже Деніс Відал.
Антрополог Деніс Відал переконує: робот не копіює смаки інших людей. Завдяки зібраній інформації та штучному інтелекту, Беренсон формує свій бездоганний мистецький смак.
"Мені здається, що це смішно. Це якась суміш робота і Чарлі Чапліна. Я стежила за ним, поки він блукав виставковими залами. Він дійсно схожий на Чапліна, мабуть через свій капелюх-казанець", - каже відвідувачка музею у Парижі Інна Ролле.
Проект робота Беренсона покликаний дослідити, як мистецтво впливає на людину. У праве око кіборга-науковця вмонтована камера. Зображення із реакцією людей у музеї надходить до комп'ютера. Потім із картинкою працюють психологи й антропологи.
"Передусім, це кумедно. Його очі дуже виразні. Гадаю, це - своєрідний місток у взаємодії з людьми", - каже відвідувачка музею у Парижі Елен Кольські.
З появою робота, у музеї на набережній Бранлі побільшало відвідувачів. Люди йдуть насолодитися мистецтвом й побачити кумедного кіборга в старомодному капелюсі.