Випробувач легендарного Ан-2 продовжує літати у свої 87 (відео) [ Редагувати ]
Його випускають уже майже 70 років поспіль. І він досі популярний у понад сотні країн світу. Ідеться про український "кукурузник" - Ан-2, який занесли до Книги рекордів Гіннеса. До Міжнародного дня цивільної авіації наша Анна Демиденко віднайшла одного з перших льотчиків-випробовувачів світової легенди.
Цей літак потрапив до Книги рекордів Гіннеса як єдиний у світі, який безперервно випускається вже майже 70 років поспіль. Відомий авіаконструктор Антонов називав його своїм улюбленцем. "Український кукурузник" - як його звуть у народі - побував чи не у всіх куточках світу. А вперше злетів 31 серпня 1947 року.
"Застосовувався і на поплавковом шасі, застосовувався на лижному шасі, ось такий був корегувальник артилерійського вогню. Ось це у нас зондіювач атмосфери літак, у нього ось кабінка біля хвостового оперення і там сидів оператор - міг брати проби повітря з висоти понад 11 км", - говорить Любов Івасенко, завідувач музею ДП "Антонов".
Ан-2 завоював славу на 100 відсотків надійної та безпечної машини, конструкція зберігає життя людей навіть в екстрених ситуаціях.
"На моєму бойовому рахунку 15 посадок реальних, безмоторних", - говорить Юрій Курлін, льотчик-випробувач, герой Радянського Союзу.
Юрій Володимирович за штурвалом Ан-2 з перших років запуску цієї машини в небо. 53 роки працює на заводі "Антонов". Колись льотчиком-випробувачем. Тепер інструктором для молоді. На запитання, чи потрапляв він у ситуації, коли Ан-2 рятував йому життя, чоловік береться за голову - каже, десятків разів!
Сьогодні йому 87. І лише за штурвалом Ан-2 він знову почуває себе молодим.
"Як любитель я і досі на ньому літаю. - А де ви літаєте? - Та он аероклуб, там завжди приймають - всі знайомі мої учні, для мене він рідний та нічого особливого, як на автомобілі", - говорить Юрій Курлін.
Придбати легендарний літачок Вадим мріяв усе життя. Разом з колегами-пілотами йому це вдалося. Кажуть, тепер мотивують молодь до нелегкої професії. Проводять майстер-класи для студентів:
"Не кожен в даний час вибере собі професію льотчика. Так ось цей літак прощає грубі помилки і підказує, що так робити не треба. Цей літак дуже хороший навчальний варіант для молоді", - говорить Вадим Громов, пілот.
Зараз машину готує до серпневого параду літаків на честь ювілейного, сімдесятого дня народження Ан-2.
Ан-2 спочатку виробляли в СРСР, потім в Україні, Росії, Польщі. Тепер продовжують випускати в Китаї. Усього виготовлено понад 18 тисяч одиниць техніки.