Чиновники "Укрзалізниці" наживалися на м'ясі для працівників [ Редагувати ]
Десятки кримінальних проваджень за поцуплені мільйони гривень. Правоохоронці розслідують факти розкрадань державних грошей регіональними управліннями Укрзалізниці. Як і на чому заробляють посадовці - детальніше в матеріалі наших кореспондентів.
Придніпровська залізниця організовує сполучення з південним сходом України: Дніпропетровською, Запорізькою, частиною Харківської та Херсонської областей. Її керівників - підозрюють у розкраданні державних коштів. У квітні цього року вони закупили свинину та яловичину - для забезпечення харчування співробітників.
"Щодо м'ясної продукції, було поставлено близько на мільйон поставлено продукції, хоча документи, підтвержуючі походження цієї продукції, було надані на 350 тисяч гривень", - говорить Роман Карпенко, прокурор Дніпропетровської міської прокуратури №2.
М'ясо залізничники купили в компанії "Круг-А". Ця фірма регулярно виграє торги ще від 2008 року, розповідає активіст Денис Селін.
"Фірма не є прямим постачальником, а банально - посередником. Стабільно поставки харчування - від 5 до 10 мільйонів гривень на рік на фірму. І, відповідно, в цій формі закладається корупційна складова, через те що проходять вкрай непрозоро тендера", - говорить Денис Селін, заступник голови правління ГО "Платформа Громадський контроль".
Згідно з держреєстром, "Круг-А"- займається оптовою торгівлею продуктами харчування та тютюновими виробами. За офіційною адресою реєстрації, компанії офісу - не знаходимо.
Ще за однією адресою компанії, яку ми знайшли в інтернеті, - теж ані душі.
Журналіст Володимир Доценко проаналізував всі закупівлі Укрзалізниці за останні місяці - це понад 15 мільярдів гривень бюджетних грошей. Частину з них, запевняє журналіст, розікрали посадовці. А щонайменше третину суми - витратили нераціонально.
"Ми перевіряли Південний вокзал у Харкові. Там виявилося, що штат співробітників не більше 20 осіб. А сума контрактів була понад 5 мільйонів гривень за 8 місяців. У районі 100 тисяч гривень в день приходить на одного працівника. Головна проблема "Укрзалізниці" на даний момент - це нестача вагонів і тягового рухомого складу. Але, на жаль, на ці потреби витрачаються в районі одного-двох мільярдів гривень", - говорить Володимир Доценко, журналіст.
В Укрзалізниці про корупційні схеми - знають. І запевняють: намагаються викорінити корупцію в будь-якому вигляді.
"Майже кожна видана копійка пов'язана зі схемами. Ми працюємо над тим, щоб посилити вертикаль безпеки та внутрішнього аудиту. Ми також оголосили конкурси на посади начальників регіональних залізниць. Там теж необхідні зміни. Потрібні люди, які представлятимуть нашу позицію, а це - нульова толерантність до корупції", - говорить Войцех Балчун, голова ПАТ "Укрзалізниця".
"Є моніторингова група. Є відділ служби безпековий всередині Укрзалізниці. Наша безпека також працює. Безперечно, є речі, про які ми не знаємо або не маємо доступу - тут ще з цим проблема, налаштовуємо механізм", - говорить Володимир Омелян, міністр інфраструктури України.
Проти посадових осіб "Укрзалізниці" вже відкрили 40 кримінальних проваджень. Розслідує корупційні схеми залізничників і НАБУ.
Олена Легейда, Олена Мендалюк, Анна Каменєва, Євген Коденцов