Ремонтники центрального моста Дніпра можуть отримати нове фінансування [ Редагувати ]
А у Дніпрі вже майже рік увага містян прикута до ремонту Центрального мосту, навколо якого - скандал за скандалом. Чому роботи затягнулися на нікому невідомий термін і куди йдуть гроші? З'ясовували наші журналісти.
Центральний міст Дніпра аварійним визнали минулого року. З моменту його будівництва - а це понад 50 років тому - міст жодного разу не ремонтували. Експерти заявляють: балки будь-якої миті можуть просто скластися - за принципом доміно.
"Одна балка тянет за собой другую, это падение балок, это многочисленные жертвы людей", - говорить Юрій Зубарев, інженер.
"Мосты находятся в ужасающем состоянии. Делать их необходимо было еще 20 лет назад", - говорить Олександр Цирульников, директор КП "Дніпроавтоміст" Дніпровської міської ради.
Реконструкцію центрального мосту підрядник спочатку оцінив у 249 мільйонів гривень. Чиновники - в міському бюджеті - передбачили на це 177. У березні роботи почалися. Компанія-виконавець робіт пообіцяла: до грудня відремонтують і балки, і покриття. Але вже за кілька місяців перший скандал. Люди заявили: ремонтників на мосту - не бачать, а експерти - заговорили про відмивання грошей.
"Если смотреть на тендерную документацию, то там многих документов нету либо они неоднозначны. При этом, в данном случае, эта фирма никогда Не ремонтировала мосты", - говорить Денис Селін, заступник голови правління ГО "Громадський контроль".
Ремонт Центрального мосту відбувався повільніше, ніж зростала його вартість. Підрядник не виконав навіть половини запланованих робіт, а вже був озвучений новий кошторис - повний комплекс оцінили... у півмільярда гривень.
"Надо было ремонтировать 70 балок, а сейчас около 200. Около 500 мест надо ремонтировать опорных частей", - говорить Михайло Світлинець, підрядник, директор ТОВ "Майстер-профі".
Термін здачі об'єкта добігав кінця, а здавати - нічого. На початку листопада на будмайданчику - з'явилися строковики. Солдатів привезли з військової частини Новомосковська. Підрядник пояснив: мовляв, залучили, щоб прискорити роботи. Однак і участь військових не допомогла закінчити ремонт вчасно - настала зима, роботи призупинили до весни.
"Вторая половина моста - со слов подрядчика и проектировщика - будет окончена к концу сентября следующего года", - говорить Михайло Лисенко, заступник міського голови Дніпра.
За свої послуги компанія-підрядник уже отримала 53 мільйони гривень. Та попри все, чиновники не виключають, що на капремонт мостів виділять додаткове фінансування.
"Я думаю, что на 10-15 процентов будет увеличение. Но мы сейчас, думаю, гадаем на кофейной гуще", - говорить Петро Шматченко, начальник управління інфраструктури міста департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради.
Чому чиновники змінили гнів на милість, адже ще місяць тому збиралися розривати договір з недобросовісним підрядником? Питання відкрите. Вчора в мерії розглядали тільки можливість його оштрафувати - за порушення умов договору. Щоправда, суму поки що не назвали.