Ціни на проїзд: перевізники підготували для пасажирів неприємний сюрприз [ Редагувати ]
Зростає вартість квитків на громадський транспорт - одразу в кількох містах. Відучора пасажири маршруток, тролейбусів і метро мусять платити на гривню більше. Чи покращиться сервіс? Відповідь на запитання шукали наші журналісти.
Не минуло й року після подорожчання проїзду в рівненських маршрутках, як перевізники знову зажадали за свої послуги на одну гривню більше. Аргументи - зростання мінімальної зарплати і підвищення цін на пальне та автозапчастини.
"У більшості перевізників вартість поїзду, за їхніми розрахунками складала 6 гривень і більше. Ми перевірили ці інформаційні матеріали і зробили свій розрахунок. Висновок Антимонопольного комітету, що вартість проїзду у маршрутках не повинна перевищувати 5 гривень", - заявив Віталій Миронюк, начальник управління транспорту та зв'язку Рівненської міської ради.
Перевізники запевняють - п'яти гривень за квиток - вистачає лише на те, щоб вижити.
"Якщо в когось є ілюзія, що завдяки цьому підняттю перевізники покращать своє обслуговування, куплять новіші автобуси, ще щось. Ні, цього не відбудеться. П'ять гривень якраз покриває оту надбавку до вартості пального і запчастин", - заявив Валентин Демчук, керівник Союзу перевізників України.
Платитимуть більше рівняни і в тролейбусах - 3 гривні замість 2.
А в Харкові проїзд в електротранспорті подорожчав ще минулого четверга - з 3 до 4 гривень за поїздку. У метрополітені - до 5 гривень. Аргументи в чиновників ті ж самі. Але активісти, прорвавшись на засідання виконкому, пропонують спочатку провести аудит комунальних підприємств. І з'ясувати, звідки беруться збитки, які потім компенсують з кишень харків'ян.
"- И вопрос, а также предложение - не покупать троллейбусы в 2-3 раза дороже, чем в других городах Украины".
Утім, слухати критику чиновники не захотіли. І одностайно вирішили - підвищувати тарифи.
В Ужгороді, крім зростання ціни квитка до п'яти гривень, проїзд стане платним і для школярів - їм доведеться сплачувати по 3 гривні. У мерії кажуть, ціну підняли на вимогу перевізників.
"У випадку підвищення будь-якого чинника або складової тарифу, будь-то заробітна плата, паливно-мастильні матеріали, шини, акумулятори, ми зобов'язані переглянути тариф", - стверджує Петро Бобик, начальник відділу транспорту і держзакупівель Ужгородської міської ради.
Із середини квітня у трамваях і тролейбусах Львова за проїзд викладатимуть не 3, а 5 гривень. Це якщо купувати квиток у спеціальних кіосках. У водія ж - дорожче. Втім, перевізники навіть такий тариф вважають занизьким.
"Після того, як зросла вартість на дизельне пальне, ми не встановили тариф який би мав бути, ми подавали розрахунки і місто погодилося що тариф має бути десь в межах 5 гривен. Тобто, ми не привели у відповідність ріст пального до того тарифу який був", - заявив Іван Велійка, голова асоціації перевізників Львівської області.
Рішення про подорожчання у Львові ще повинна затвердити міська влада.