Українці масово залишають "євробляхи" на кордоні [ Редагувати ]
Усі на розмитнення. Відколи в Україні почав діяти новий закон - водії легалізували вже кілька сотень автівок на єврономерах. Адже у найближчі три місяці зробити це можна з 50-тивідсотковою знижкою. Та не всіх тішить такий "подарунок". Про це свідчать сотні автівок, покинутих на кордоні з Україною: українці масово позбуваються євроблях, аби не платити за їхнє розмитнення. Гліб Гаврилов - про нове життя ненових машин.
У парламенті власникам автівок на єврономерах дали час, аби визначитись що робити зі своїми машиноми. Вже за 180 днів після прийняття закону набувають чинності нові штрафи. Суми залежитимуть від того, на скільки протермінований виїзд автомобіля через кордон. Стартує грошове стягнення від 170 гривень. А сягатимуть штрафи 170 тисяч для тих, хто зволікав із виїздом понад 30 днів. Вже з початком цього тижня охочих розмитнити свої автівки - стало більше.
"Якщо говорити про статистику, то за минулий рік було розмитнене всього лише 83 тисячі вживаних автомобілів. Станом на 1 жовтня уже було розмитнено близько 90 тисяч вживаних автомобілів. Тому що люди думали що закінчаться пільги і цьому подібне. А зараз в 3-4 рази виросла кількість розмитнити вживані автомобілі, в зв'язку із тим, що 90 днів сьогодні всі мають, хто розмитнює 50 відсоткову знижку", - говорить Олег Назаренко, експерт.
За законом, щоби отримати українські номери, водіям слід буде довести, що саме вони є власниками автомобілів на єврономерах. Але як це зробити, якщо власник за документами - не українець. Тому не всі спішать розмитнювати свої авто зараз.
"Люди зараз вибрали стратегію почекати, не дивлячись навіть на то, що усього є 90 днів, але більшість розуміє, як це так, коли вартість розмитненння і так завищена для цих, автомобілів початку 2000 років, а її роблять іще в декілька раз більш завищеними. Люди затаїлися, вони чекають і хочуть зрозуміти, які правила гри", - говорить Олександр Чернявський, власник авто на єврономерах.
Утім не кожен готовий розмитнювати єврономери за новими правилами. Хтось вивозить свою машину назад за кордон. Кажуть пільгова знижка на акциз, передбачена законодавством не робить нові ставки привабливими.
"А який в нас є вихід, виїжджаємо, виганяємо машини, в нас п'ятий день".
Дедалі більше і покинутих євроблях за межами України. Вже з кінця листопада водії масово почали лишати свої автівки у прикордонних селищах на території країн-сусідів. Переважно це машини заробітчан, за які за новими правилами, мають на митниці внести заставу.