Жителі гірських сіл Закарпаття потерпають від бездоріжжя [ Редагувати ]
Не дорога, а суцільна вирва. Такі багаторічні українські реалії. На Закарпатті жителі Тячівського району, щоб доїхати до райцентру (а це 50 кілометрів) витрачають не одну годину. І якщо не зламався дорогою, не застряг - вважай, пощастило.
Це не поверхня Місяця з його кратерами, а звичайна дорога до закарпатського села Усть-Чорна.
Іван, житель села Усть-Чорна:
Дуже-дуже погана, слів немає.
Щоб не погубити колеса в цих вибоїнах - водії оминають ями, як можуть. І виходить це не в кожного.
Михайло, житель села Лопухів:
Страшно, не можна роз'їхатися. От, дивіться, якщо їде лісовоз, велика машина, то машини добиваюся дуже.
Стомлюються від нескінченних маневрів не лише шофери. На такій дорозі важко й пасажирам, - каже поштарка Оксана.
Оксана, працівниця пересувного відділення поштового зв'язку:
Їдеш у напрузі і у тебе все болить від цієї дороги, я навіть сиджу збоку, тут - і мені стрьомно сидіти, що ти ненормально себе чуствуєш.
Не проїхати й велосипедом. Пан Юрій зі своїм залізним конем іде пішки.
Юрій, житель села Усть-Чорна:
Я йду пішки, та й велосипед, не бачите які ями - то страх Божий один, то неможливо їхати.
Суцільне бездоріжжя не тільки в селі Усть-Чорна. Водії розповідають: такий шлях тягнеться аж до Тячева - а це щонайменше 50 км.
Водієві доводиться добряче маневрувати, щоб об'їхати ями. Позаду - кілометрів сім. І ось нарешті вимальовується дорога!
Появилася віддушина, нарешті можна трохи розслабитися.
Та розслаблялися недовго. За три кілометри - знову яма на ямі.
Олександр, житель села Ганичі:
Неможливо їхати, тільки проїдеш - і все, машину в ремонт. Мабуть, років 6-7 такий шлях і ніхто не ремонтує.
А це село Ганичі - дорожнє полотно тут іще гірше. Місцеві жителі неодноразово просили відремонтувати дороги, влаштовували акції протесту. І навіть самотужки латали ями.
Микола, житель села Дубове:
Шутером засипали, шутер то на скільки? На 2 тижні. Далі те саме. Шутер вискакує, ями остаються.
Розбитий шлях справді тягнеться аж до Тячева. 50-кілометровий відтинок доводиться долати щонайменше півтори години. У Тячівській райдержадміністрації пояснюють: траса на балансі обласної Служби місцевих автодоріг. І вже неодноразово просили шляховиків її відремонтувати.
Тімур Аверін, голова Тячівської райдержадміністрації:
Дуже багато звернень в нас є в область, з приводу даних ділянок дороги. Ми виїжджали вже на місце розраховуємо на реакцію в області.
У Службі місцевих автодоріг коментувати ситуацію на камеру відмовляються. Натомість оприлюднили пояснення на сайті Закарпатської обласної адміністрації.
Владислав Данило, директор ДП "Служба місцевих автомобільних доріг у Закарпатській області":
У 2021 році ми плануємо продовжити ремонт дороги місцевого значення "Колочава - Усть-Чорна - Калини - Бедевля". Для цього вже є відповідні документи. Але варто розуміти, що для того, щоб відновити всю ділянку згаданої дороги, необхідно близько 400 млн грн. А весь Дорожній фонд області на 2021 рік складає 332 млн грн. Тому прийняли рішення поетапного відновлення дорожнього покриття. Це означає, що одна ділянка буде відремонтована повністю, для цього з Дорожнього фонду виділено 11,5 млн грн. На інших ділянках зроблять поточний дрібний ремонт для забезпечення належного проїзду.
Та відремонтувати цю дорогу обіцяли ще торік. Однак за весь 2020 полагодили лише близько двох її кілометрів.