У Великобританії люди жадають стати далекобійниками [ Редагувати ]
І від кризи газової - до кризи бензинової. У Великій Британії - другий тиждень не вистачає пального на заправках. Іноді доходить навіть до бійок між водіями. Причому бензину та дизпалива у країні вдосталь. А от водії - в дефіциті. Тож за кермо бензовозів сіли солдати.
Чому проблема перетворилася майже на катастрофу? І чи врятує ситуацію допомога армії? Подробиці розкаже Світлана Чернецька.
Під яскравим захисним вбранням можна розгледіти камуфляж. Це солдати та офіцери британської армії хазяйнують на паливному складі. Криза в країні сталася не тому, що пального не вистачає. А тому, що немає кому везти його на заправні станції.
Тож армійці пройшли експрес-тренування з перевезення небезпечних речовин і тепер сідають за кермо бензовозів. Бо понад тиждень ситуація в країні критична. Доходить до бійок за дорогоцінні краплини пального.
Грейс Ендрюс, жителька Лондона:
Ситуація просто жахлива. У мене закінчився бензин ще в суботу, й відтоді я не можу заправитися. Тож не дивно, що вже не стримую емоцій. Мені треба відвезти дворічну дитину в садок, у мене дві роботи, мені потрібно мати хоча б щось у баку.
Паливна криза назрівала ще з початку року. Адже чимало європейців-далекобійників залишили Британію після брекзиту. За нових умов працювати їм стало невигідно. А серед місцевих ця професія не надто популярна - довгі години роботи далеко від дому, не надто комфортне життя на колесах та й зарплати не вражаючі.
Борис Джонсон, прем'єр-міністр Великої Британії:
Ми не хочемо повернутися до ситуації, коли автоперевезення підтримуються низькооплачуваною імміграцією. Адже це означало, що зарплати не зростали, не покращувалися стандарти якості роботи. Тож ми хочемо побачити поліпшення всіх цих критеріїв.
І обіцянки влади вже подіяли. У навчальних центрах для водіїв вантажівок на 50% більше охочих пройти перекваліфікацію. Серед них навіть пілоти і юристи.
Доренс Болтон, директор Національного центру водіння:
Це божевілля, наші телефони просто розриваються від дзвінків. І ми робимо все можливе, щоб якомога швидше відправити їх на дорогу. Ми дуже завантажені. Практика та іспити тривають з ранку до ночі.
Паливна криза вже йде на спад. Але це аж ніяк не єдина галузь, що потерпає від нестачі далекобійників.
Дефіцит водіїв вантажівок зачепив чи не всі сектори економіки. А найбільше - роздрібну торгівлю. У магазинах не вистачає то молока, то свинини, то ліків. І найближчим часом перебої з постачанням продуктів не вирішаться.