На Львівщині відкопали рідкісний німецький мотоцикл [ Редагувати ]
На Львівщині місцеві жителі з-під землі відкопали рідкісну модель німецького мотоцикла, якому понад 80 років. Щоб вберегти транспорт, його власник покрив спеціальним розчином. А в бак залив пальне, яке збереглося до наших днів. Втім, свого металевого коня чоловік так і не відкопав. Чому, з'ясовувала Христина Гашенко.
На постаменті - німецький мотоцикл випуску 1934-36 років з усіма збереженими деталями.
Любомир Полюга, експерт з ретротехніки, реставратор:
Яким чином зберігся хром, яким чином зберігся метал, яким чином збереглася фарба, яким чином збереглася гума в землі 80 років, яка пролежала. Воно збереглося, бо був якісний метал.
Цього байка жителі одного із районів Львівщини відкопали у себе на подвір'ї під невеликою господарською будівлею. Двоколісний був засипаний піском та накритий зверху металевою бляхою.
Любомир Полюга, експерт з ретротехніки, реставратор:
У цьому баку було пальне повністю залите. Його готували для того, щоб покласти повністю в землю. Був двигун залитий повністю маслом і він був чимось замазаний, швидше всього, що з солідолом. Покладений на бік і засипаний уже не ґрунтом, а піском. Тому він більш-менш зберігся, щоб його у такій формі бачити.
Власники хотіли знахідку здати на брухт. Та коли роздивилися - вирішили віддати ретровикам. Ті взялися за реставрацію.
Любомир Полюга, експерт з ретротехніки, реставратор:
Все це було із землею. Відчистити пружинку цими паличками, шкребочками, такими як іконописці реставрують ікони, ми так само його відсилали. Тому що в бардачку були ключики, свічки. От той болтик ми чекали почті тиждень, щоб відкрутилася ось ця гаєчка.
Майже всі деталі - вкрила іржа. Щоби відновити байк, реставратори добре попрацювали.
Любомир Полюга, експерт з ретротехніки, реставратор:
Ми практично рік відчищали з нього бруд, іржу, землю, щоб зʼявився ось цей руль. Таке саме ми з цього двигуна знімали іржу, бруд, щоб був двигун, який більш-менш виглядає.
Найбільше пошкоджені дрібні деталі.
Найбільше зігнуло шпиці на колесах, тому що вони є дуже тоненькі і дуже рухомі. Вони найбільше були знищені. А розбирали його, тому що тут гума оригінальна, що спереду, що ззаду. Коли знімати ту гуму, то все просто пропаде.
Цей мотоцикл виготовляли в Німеччині лише 2 роки - у тридцяті минулого сторіччя. І лише на експорт до Великої Британії. Реставратори припускають, його власник-ветеринар купив саме там або ж...
Любомир Полюга, експерт з ретротехніки, реставратор:
Або в 41 році його могли сховати це як трофейний, тобто хтось міг поцупити в німців і сховати його як майно. Чому після війни його ніхто не викопував, тому що німецький мотоцикл викопати люди теж боялися. І до теперішніх часів він просто пролежав.
Німці виготовляли такі моделі й для свого користування. Щоправда, робили їх якіснішими. Один із них у доброму стані зберігається у Львівському історичному музеї.
Олександр Аристархов, працівник Львівського історичного музею:
Є невеликі відмінності. Є бардачки для інструментів, є додаткове сидіння. І кришки з іншого матеріалу зроблені. Оце є в цій моделі, в цьому мотоциклі.
Виявлений під землею мотоцикл також стоятиме у музеї поруч із рідкісними моделями транспорту. Для його працівників - це неабияка знахідка, бо таких у світі залишилися одиниці.