Достукатися до небес [ Редагувати ]
Льотчик Том Рінг вже 15 років живе між небом і землею. Його дім ось цей військово-транспортний літак. На Ле Бурже він прилетів на ньому просто з Іраку.
Це велика й дуже легка в керуванні машина. Фюзеляж виготовлений з надлегкого металу. Салон - місткий. Може перевозити вантажів понад 20 тонн і десантників. Ось парашути.
Американський "Геркулес" не поступається міццю Геркулесу античному. На 47ому авіасалоні це поки - єдиний новий військовий літак.
Вольфганг Гофман, речник військово-повітряних сил США на авіаслоні Ле Бурже:
"Ми приїздимо до Франції на авіасалон кожні два роки. Ми не продаємо ці літаки, ми лише демонструємо їх. Цьогоріч ми представили новий Геркулес. Це унікальна модель. Він може летіти на двох двигунах, якщо пошкоджені два інших. Майже усі ці літаки вже пройшли випробовування вогнем".
У цій крамниці що напроти павільйону можна купити модель "Боїнга" за 50 євро.
На стенді така іграшка вже коштує сотні мільйонів доларів. 777ий пихатим поглядом вглядається у свого конкурента А380. Цьогорічний салон - це протистояння компаній Боїнг й Ейрбас. Серед розмаїття літаків, виставлених на летовищі в Ле Бурже, лайнери цих двох компаній лишились поза конкуренцією.
Снх Ренді Тінсет, віце-президент компанії Боїнг:
"Наш Боїнг 777 - це основний конкурент А-380ому.У нас хороші продажі. В день ми підписуємо угоди на сотні мільйонів доларів. Є попит на наші літаки і не лише на Боїнг 777. Популярні 747,737. За останні роки продали тисячі машин".
Повітряний гігант європейський Ейрбас - це спільна з Німеччиною розробка. Перед початком салону Ейрбас благословила канцлер Німеччини Ангела Меркель. І хоча 380-й ще не запустили в серійне виробництво, він має серед спеціалістів неабиякий попит. Щоправда, знімати на камери в кабіні пілотів заборонено. Свої секрети європейці ховають від настирливих американців. Ось цей літак прямо з павільйону купив мільйонер. Клієнт компанії побажав лишитися невідомим. Сума контракту - теж таємниця.
Грегор Курсел, речник компанії Ейрбас:
"На этой выставке подписали контракты на 40 миллиардов долларов. Ля Бурже - это место, где мы договорились продать еще 160 самотлетов. Очень много стран арабских и азиаистких".
Українська ластівка - потенційний транспорт для країн третього світу. АН-148 єдина на Ле Бурже нова пасажирська модель. Тут АН уперше піднімається у повітря за межами країн СНД.
СНХ Євгеній Галуненко, льотчик -випробовувач АН-148:
"Ви бачите штурвал. Сучасна форма.Це французька розробка. Забезпечений внутрішнім та зовнішнім зв'язком".
АН-148 - регіональний літак на 80 місць. В Україні поки лише дві такі моделі. На серійне виробництво поки не має коштів. Попри це у конструкторському бюро сподіваються на нові контракти.
Дмитро Ківа, генконструктор АНТК ім. Антонова:
"З точки зору комфорту ми не поступаємося Аеробусам. Він унікальний: так, наприклад для зльоту і посадок йому вистачить 18000 метрів, а тим літакам не вистачить такої смуги".
Обов'язкова умова авіасалону - демонстрація польотів. У небо по черзі здіймаються як військові, так і пасажирські лайнери. Ліпше за всіх вищий пілотаж показав російський Міг29. Тут він - поза конкуренцією.
Міжнародне авіашоу в Ле Бурже завершилося. Ринок авіабудування - а це сотні мільйонів доларів - поділений до наступної виставки, яка відбудеться 2009 року.