"Чергова камера" затримує хабарників [ Редагувати ]
Проти водія, що пропонував працівникові ДАІ хабара у 20 гривень, порушили кримінальну справу. Гроші чоловік давав, аби донецькі правоохоронці не складали адмінпротоколу. В іншій частині Україні - на Закарпатті - хабар пропонували більший - 50 гривень. Водії, який дає гроші, несе таку ж відповідальність, як і той, хто їх бере. Але, як показав експеримент "Чергової камери", далеко не всі про це знають.
Володимир Корєшков, начальник УДАІ УМВС в Черкаській області: "Люди не усвідомлюють, ті що дають, що передбачено відповідальність не тільки за отримання хабаря, але й за дачу".
Сьогодні Уманська рота ДАЇ патрулюватиме із журналістами. Нам видають форму інспектора. Вирушаємо на 216 кілометр траси Київ-Одеса. Це ділянка неподалік Умані. Цей відрізок вважається аварійно-небезпечним. Через перевищення швидкості тільки за рік тут сталося 65 аварій. Саме тому дозволена швидкість на цьому відрізку - 90 кілометрів на годину. Дотримання цієї вимоги і контролює патруль ДАІ.
Ось і перший порушник. Водій проігнорував наказ інспектора зупинитися.
Наступний автомобіль. Його швидкість - 145 кілометрів на годину. Інспектор бере документи у водія.
У правах десять гривень:
- Доброго здоров'я. Шо це у вас за гроші такі лежать?
- А це 10 гривень.
- Так це випадково вони потрапили?
- Так
- Ну то заберіть.
- Та ні, не випадково. Просто я не хотів, щоб ви там щось малювали, витрачали час, там позаду стільки охочих...
- Та його не дового там писати.
- Командиру, мені ще торохтіти 500 кілометрів, скоро потемніє, а це ж за Прилуками. Ну ви заберіть 10 гривень.
- Ні, ви давайте мені права і заберіть отой папірець.
Водій пропонує хабара. Забирати гроші назад не хоче:
- Та не буду я забирати.
- А а ви знаєте, що це хабар?
- Заберіть, заберіть все-одно 10 гривень, я у вас все одно їх не візьму.
- Та візьміть гроші та й все, та я поїду. Мені ще далеко їхати. Ще такого не бачив.
Цей водій зупинився сам. Покликав нас. Коли ми підійшли, зрозуміли - чому:
- Я каждый мест, где милиция стоит, даю. Если милиция стоит, то надо остановиться. Я каждый день в дороге... Я грузин
- То есть вы едете стоит патруль, вы останавливаетесь и даете по 10 гривен?
Цей водій правил дорожнього руху не порушив. Розповідає, що у Грузії хабарів ніхто не дає і не бере ось вже три роки. Там за це можна одразу потрапити за ґрати. В Україні ж грузинський водій пропонує гроші кожному посту ДАІ, який побачить на дорозі.
- И сколько вы уже так останавливались и давали?
- 7 мест. 7 раз.
- Это уже 70 гривен Вы раздали?
- Нет. В первом месте 20 гривен дал. Остальным по 10
- А почему же мне 10 даете?
- Я завтра тоже еду.
За кілька хвилин трасою мчить джип. Прибор фіксує - 133 кілометри на годину. Зупиняємо. Натрапили на грубіяна.
- Обратите внимание вы ехали 133 километров в час.
- Та ребята, что вы мне парите. Пишите, что угодно, мне плевать. Мне ... на этот протокол.
Володимир Корєшков, начальник УДАІ УМВС в Черкаській області: "Низька законослухняність наших водіїв. Можна говорити про правовий нігілізм, котрий спостерігається практично на кожному кроці".
Ось трасою мчить іномарка. 145 кілометрів на годину.
- Из Одессы так спокойно доехал. До Умани до родненькой так остановили.
- А що це ви мені даєте?
- Ну, что... Виноват и все...
- Олександре Олександровичу, ви мені пропонуєте хабра. Відповідальність така сама як і за те, що я його візьму.
- Да мы никому не скажем. Виноват то виноват.
Повернувши водієві гроші, складаємо протокол. Власник Хонди визнає - перевищив швидкість. Інспектор складає протокол, який передадуть до суду. Якщо суддя визнає водія винним, він заплатить штраф. 17 гривень. За статистикою, із п'яти тисяч протоколів, суд виносить вироки лише по чотирьом сотням. Відповідно, кожен 12 водій несе відповідальність за порушення.
За три години роботи нам запропонували 240 гривень. Лише три водії з двадцяти зупинених нами машин НЕ давали гроші співробітникам ДАЇ.