На чесному слові і одному крилі [ Редагувати ]
Ця історія вразила нас своєю неймовірністю. Її героїня не хоче показувати свого обличчя. Чому - про це трохи згодом.
- Это было лето, сезон, и в самолете не хватало мест. Поэтому 7 человек посадили в кабину пилота.
Катерина летіла "зайцем". Так само, як і інші 6 пасажирів.
Катя: "Я просто дала деньги человеку, который стоит на паспортном контроле, и он провел меня в кабину пилота".
Ми вирішили відтворити цю ситуацію. У такій же кабіні летіла наша героїня. Півтора квадратних метра стали пасажирським місцем одразу для 7-ох людей. Це не просто небезпечно. Це дуже небезпечно. Один хибний рух міг призвести до трагедії.
Катя: "Я сидела на корточках в проходе для бортмеханика. Здесь находятся приборы, какие-то провода. Я сидела вот здесь. Здесь сидели тоже люди, кто-то здесь стоял - держался за спинку пилота".
У дверях, що ведуть до кабіни пілотів, є спеціальне вічко. Це - для безпеки екіпажу. Щоб у кабіну не потрапили зайві люди.
Денис Волков, пілот: "Я ж не знаю ваших мыслей, что вы задумали. Такого не будет, мы вас не пустим, вы что!"
Так пілот іншого літака реагує на наше питання: чи можна пасажирам пролетіти із ним у кабіні. За правилами безпеки доступ сюди мають тільки пілоти. Навіть не кожна стюардеса.
Денис Волков, пілот: "На больших самолетах - там, где от 5 до 9-ти бортпроводников - есть старший бортпроводник, который… только он один имеет право войти".
Історію Катерини, яка зайцем подорожувала у кабіні пілота, ми розказали тому, хто в Україні відповідає за авіаційну безпеку.
Юрій Блаженков, начальник управління експлуатаційної інспекції Мінтрансу: "Честно говоря, я не знаю таких людей. А если б я их знал - это было бы очень интересно. Это, ну, как вам сказать… Это действительно несет угрозу. И все мы знаем, о чем речь идет".
У минулому цей чоловік - пілот. Має 25 років стажу. Ми показуємо відео, відзняте цілком відкрито.
Юрій Блаженков, начальник управління експлуатаційної інспекції Мінтрансу: "Ну, что сказать… Вы мне показали - и это действительно нарушение. Будем разбираться".
А ось, власне, ті кадри, які ми показали чиновнику. Це відео "Агенти впливу" відзняли у літаку, що виконує рейсові перельоти Україною.
Така брошура є у кожному літаку. Ми просимо стюардесу показати засоби безпеки, намальовані у ній. Але, виявляється, багатьох з них просто немає.
Наприклад, відсутній рятувальний жилет.
- Если мы летим над водным пространством, - там, Афины, Анталия, - на борт загружаются плоты и жилеты.
- Сейчас плотов тоже нет?
- Нет.
Кисневих масок на 48 пасажирів тільки шість. Є балон. Об’єму кисню у ньому вистачить щонайбільше на 10 хвилин. І це тільки шістьом пасажирам. Ми просимо стюардесу показати хоча б балон.
- Я не смогу его вытащить. У нас техник…
- Техник вытаскивает?
- Я вам его вытащу, чтоб вы посмотрели. Инженер вытягивает быстро. Защелка очень тугая.
- Может ведь быть ситуация, когда всем пассажирам понадобятся кислородные маски. А у вас их всего 6. Что вы будете делать?
- Дело в том, что у нас есть 6 кислородных масок. На случай, если кому-то плохо, аварийная посадка. Но у нас не было таких случаев.
- А сколько у вас здесь мест?
- 48 мест, но у нас как бы вот два баллона.
- Да, на 12 человек…
Юрій Блаженков, начальник управління експлуатаційної інспекції Мінтрансу: "Это нарушение авиакомпании. Он должен быть легко доставаем, чтобы оказать первую помощь, срочно. А не тогда, когда она уже не нужна".
Розігруємо ситуацію аварійної посадки. Наталя показує, як слід сидіти, щоб не травмуватися.
- Захватите голову и наклоняйтесь головой вперед.
- Ой, а у меня голова не помещается.
- Надо, чтоб поместилась.
- Человек среднего сложения - что мы считаем средним сложением? - Метр 70, 80 килограмм - должен вполне принять позу зародыша. И в такой позе встретить возможную аварийную посадку.
Це нам розповідає науковий співробітник музею авіації. Вже чотири роки, як в Україні діють європейські норми безпеки - так звані стандарти "ІКАО". Але повністю їх дотримуються лише 4 авіакомпанії - вони займаються міжнародними перельотами. Для пасажирів, що літають Україною - нічого нового. З радянських часів змінилася хіба лишень обшивка крісел.
Юрій Блаженков, начальник управління експлуатаційної інспекції Мінтрансу: "Окончательно отчитаться о том, что все приведено в идеальное состояние и все сделано, наверное, невозможно".
За час травневих свят "Агентам впливу" стало відомо лише про одну аварійну посадку в Харкові. Але до нас звернулися більше десятка пасажирів, чиї рейси затримували. З технічних причин. Щоправда, в авіакомпаніях інформацію про аварійні літаки не підтверджують.
А наша героїня після подорожі "зайцем" у кабіні пілота пішла працювати… стюардесою. В одну з українських авіакомпаній.