Сегодня в мире отмечают День качества [ Редагувати ]
У світі сьогодні відзначають День якості. Надійні і добротні товари в Україні - вже давно дефіцит. Щороку зі скаргами на недоброякісність - до товариства захисту споживачів звертається більше 20-ти тисяч людей. Журналісти "Інтера" провели власне розслідування і з'ясували - на що найбільше нарікають українці і які сюрпризи можуть приховувати продукти, які ми вживаємо щодня. Матеріал Алли Матюшок.
Ковбаса, начинена цвяхами і дротом, хліб з ниткАми і поролоном, горішки з хробаками. Це не екзотичні страви. Продукти з такими сюрпризами - продають українцям. У столичній спілці споживачів кажуть - усіх інцидентів - не перелічити. Від деяких - мороз шкірою.
- Когда пришел потребитель с конкретной жалобой, мы были просто шокированы. Он открыл дома пакет с гречкой а там были фекалии мышиные.
- Прямо в магазине на прилавке стоит уксус, яблочный уксус, посмотрите что это за бутылка - боржоми.
Щодня на столі Олени - гора нових скарг. І живі приклади на додачу. Жінка каже, - чи то українці стали більш свідомими, чи просто у людей терпіння лУснуло. Все більше і більше постраждалих споживачів - вплутуються у судОву тяганину. Хоча зиску від того мало.
Олена Папуша, координатор української спілки споживачів:
- Суммы морального ущерба, которые выплачивались, это 150-165 гривен, 270, 100 гривен за конфетки, которыми ребенок отравился. Чисто из принципа. Люди устали что им продают постоянно некачественную продукцию.
Більше 20 тисяч людей щороку звертаються і до департаменту споживчої політики. Це єдиний орган, який може покарати нечесних виробників і реалізаторів. А таких - тут визнають - чимало. За усіма, кажуть - прослідкувати не можуть. Та й закон останнім часом не дозволяє.
Ольга Соколова, директор департаменту споживчої політики:
- Виробники, я б сказала трохи розслабились бо з 5 липня цього року втратив чинність декрет кабміну про додерження стандартів норм і правил. Тобто сьогодні ми не можемо вийти на перевірку саме виробника.
Єдине, що радять українським споживачам - бути пильними. Не лінуватися вивчати товар перед тим, як купувати. А ще - писати скарги і звертатися до суду. Іншого способу провчити спритних вітчизняних підприємців - немає.