Украине не хватает денег на полноценный ремонт дорог [ Редагувати ]
Поламані автівки, зіпсоване здоров'я та нерви - цьогоріч дороги жорстоко випробовують українців. Нинішня зима з рекордною кількістю перепадів температур призвела до ще більшого руйнування й без того не надто якісного дорожнього покриття. Зі 170 тисяч кілометрів українських шляхів - 37 тисяч у ямах. Що робитиме влада, з'ясовував Антон Нечипуренко.
Робітники у чистих жилетах, безліч дорожньої техніки та поважного вигляду чоловіки у костюмах. Це виїзна робоча нарада Укравтодору. Перед графіками і таблицями вчені пояснюють журналістам причини катастрофічного псування доріг.
- На сьогоднішній день таких надходжень немає у нас, і дійсно коштів не вистачає.
Через безгрошів'я науковці переконують: дороги не ремонтувалися вже по 30 років. Грошей вистачає лише на щорічний ямковий ремонт.
Перші 150 кілометрів траси Київ-Одеса. Від негоди ця ділянка постраждала найбільше. Через перепади температур площі ям буквально за тиждень тут збільшилися з 6 тисяч квадратних метрів до 16-ти.
Микола Мездрін, перший заступник голови Державного агентства автодоріг України:
- В останні роки в нас були такі погодні умови, яких я років 10 не пам'ятаю. В цьому році було переходи через ноль - 32 рази. В попередні роки - це було десь не більше 10.
60-кілометрову ділянку траси Київ-Одеса збираються повністю реконструювали за 1 мільярд гривень. Поки ж рятують покриття плановим ремонтом, через катастрофічні пошкодження почали його на місяць раніше, ніж зазвичай.
Віктор Балан, дорожній працівник:
- Працюємо з 8-ми ранку - можемо і раніше приїхати і до… 6-7-8. Но рабочий день до півп'ятого, но якщо хороша погода, як зараз, то можемо працювати допізна.
Якщо падає сніг, його видувають, висушують яму пальником, а далі заасфальтовують. Але, якщо опади будуть істотними, дороги припинять лагодити і вони знову руйнуватимуться.
Анатолій Герасименко, директор Центру науково-технічного супроводу дорожніх робіт та сертифікації дорожньої продукції:
- Соль - це перший ворог дороги, а щитаючи те, шо нашим дорогам усім, які побудовані в 60-70-80-х роках, на тій дорогі повинен їздить газовик, а їде фура яка везе 50-60 тонн, шо може.. вона ніяка дорога витримать не може.
Цього року із держбюджету Укравтодору виділять 3 мільярди 200 мільйонів гривень. А це на півмільярда більше ніж минулого року. Дорожники стверджують: нині є все, аби привести автошляхи загальнодержавного значення до ладу в найкоротший термін.
Антон Нечипуренко, Олексій Стеченко, Новини, телеканал "Інтер"