Європа кардинально перегляне правила авіаперельотів [ Редагувати ]
Трагедія у Франція змусила переглянути правила безпеки авіаперельотів. Експерти врахували нові обставини, за яких загинули люди. А саме - поведінку другого пілота. Схоже, він навмисне замкнувся у кабіні та знижував лайнер, допоки літак не зіткнувся з землею. Які зміни чекають на пасажирів та пілотів, та як зробити безпечнішими повітряні подорожі - дізнавався Дмитро Євчин.
Сценарій за яким розгортались події у Аеробусі А-320 - шокували експертів авіації. Після того, як прокуратура Марселя доповіла, що пілот свідомо пішов на зниження - європейські авіакомпанії запровадили нові правила. Першими відреагували німецькі перевізники.
"Ми гарантуємо - у кабінах літаків під час польоту завжди будуть двоє пілотів. Правила двох осіб у кокпіті будуть дотримуватись всі екіпажі німецьких авіакомпаній", - говорить Маттіас Фон Рандоу, керівник асоціації авіації Німеччини.
За попередніми законами німецької авіації - пілоти могли тимчасово залишати кок-піт. Тепер - ні. Те саме рішення ухвалили у Канаді та Норвегії. У США - правило двох пілотів у кабіні - було й раніше.
"Незалежно від того, що відбувається і на якій стадії політ - у кабіні завжди повинні перебувати двоє пілотів. Це залізне правило", - говорить Норман Шенкс, експерт з авіаційної безпеки.
Зміни правил спричинила поведінка другого пілота - Андреаса Лубіца. Коли командир екіпажу вийшов з кокпіту, Лубіц зачинився всередині і далі керував літаком сам.
"Тепер авіаційна промисловість кардинально зміниться. До 11 вересня 2001 року ми й гадки не мали, що існують терористи-камікадзе. Так само й тепер - ми дізналися, що пілот із суіцидальними схильностями може вбити 150 пасажирів", - говорить Гаральд Штокер, експерт з авіації.
На жаль у авіації вчаться на власних помилках. Після теракту 11 вересня 2001 року у Нью-Йорку, двері кокпіту почали блокувати. Щоб до кабіни не вдерлись терористи. Тепер переглянуть це правило, як і багато інших.
"Через трагедію у Франції ми починаємо все з нуля. Маємо переглянути зміст тестів та іспитів, які складають пілоти. Набагато більше працювати над психологією. Головне, пілоти повинні отримувати психологічну допомогу поза роботою. Раніше цього не було. Під час медичних обстежень ми щоразу повинні звертати увагу на психологічний стан льотчиків", - говорить Гаральд Штокер, експерт з авіації.
На питання, як до керування лайнера допустили людину з нестійкою психікою - відповіді поки немає. Більше розповість слідство, яке вивчає обставини катастрофи та досліджує особисте життя другого пілота - Андреаса Лубіца.