КрАЗ розробив унікальний броньбовик для армії [ Редагувати ]
Нова машина незабаром з'явиться на озброєнні української армії. Броньовиком КрАЗ "Фіона" на виставці зброї зацікавилися делегації з усіх родів військ. Наша знімальна група вирушила на випробувальний полігон, щоб дізнатися, на що спроможна бронемашина з ім'ям мультяшної принцеси.
24-тонна "Фіона" має неабиякий апетит - на 1000 кілометрів їй потрібно півтонни пального. Зате броньовик піднімається на 60-градусну гору, долає півметрові сходи, їде по піску та воді наче по асфальту. Повнопривідна трьохосьова машина готова до бойових завдань на будь-якій місцевості.
"Цей автомобіль багатофункціональний. Він може використовуватись як медичний, він може використовуватися як вогневої підтримки, він може використовуватися як транспортно-логістичний, він може використовуватися як командний пункт.
Він може використовуватися як пункт прийому чи передачі сигналів від безпілотних апаратів, він може як комунікаційна машина, як радійна машина. Тобто дуже багато дуже велика сфера застосування. В тому числі і як машина вогневої підтримки", - перераховує генеральний директор ПАТ "АвтоКрАЗ" Роман Черняк.
Ця машина не серійна. Кожну одиницю комплектують під вимоги замовника. Розробники не без гордості кажуть, в цьому броньовику імпортний лише 8-циліндровий двигун. Усе інше - суто українське.
Озброїти "Фіону" планують теж вітчизняним: 30-міліметровим гранатометом чи гарматою. Так само вітчизняна і 14-міліметрова броня. За потреби можуть додати ще кевларові пластини та протикомулятивний захист. Колеса можна підкачувати на ходу. А завдяки системі захисту "ранфлет", машина зможе їхати навіть без кількох шин.
"Якщо, наприклад, вибухне поруч граната і будуть десятки чи сотні уражень, тоді ранфлет допомагає тримати стійкість курсу. Порядка 30 кілометрів зі швидкістю 50 кілометрів на годину. Тут стоїть броня 14 міліметрів.
Додатково ми можемо встановлювати кевлар, з зовнішньої сторони можна ставити теж протикомулятивну броню, керамічні надставки, керамічні накладки до 14 міліметрового кулемета захист", - пояснює генеральний директор ПАТ "АвтоКрАЗ" Роман Черняк.
Спереду та ззаду на панцернику встановлені інфрачервоні камери, що дозволяють рухатися у цілковитій темряві. Та головна особливість броньованих машин, створених на КрАЗі - незвичне дно. Воно такої форми, як у човна. Тому машина не перекинеться, якщо підірветься на фугасі. А екіпаж уціліє, навіть після вибуху 8 кілограмів тротилу.
"Ми гордимося тим, що на сьогоднішній день нема фактів загибелі в наших автомобілях, загибелі особового складу нашої Національної гвардії, Збройних сил, СБУ, МВС, прикордонників і це вони відмічають в усіх практично своїх звітах. Такого класу броньованого спеціального транспортного засобу в світі не існує просто.
До цього часу ніхто не бронював такі автомобілі і на сьогоднішній день такого класу автомобілі навіть останній IDEX-2015, "Евросатер" и "Дивиди" лондонський показали, що на сьогодні поки що такого не існує. Не думаю, що довго це буде продовжуватися, але бачте на сьогоднішній день ми тримаємо першість", - каже Роман Черняк.
Надійність та прохідність вітчизняних броньовиків вже оцінили за кордоном. "Фіону", якій менше року від народження, взяли на озброєння армії Єгипту та Об’єднаних Арабських Еміратів. А її бойову пару - Краз "Шрек Ван" - у Саудівську Аравію, Таїланд та країни Африки.
"Шрек" вже рік воює на Донбасі: розміновує шляхи, перевозить вояків та прикриває їх вогнем. Розробники жартують: "Фіона" сумує без "Шрека". Тож на заводі сподіваються, що невдовзі ці машини боронитимуть Україну разом.