Україна може залишитися без мотошвидкої через бюрократію [ Редагувати ]
70 відсотків смертей в ДТП пов'язані з невчасним приїздом лікаря. Пришвидшити надання екстреної допомоги можливо, якщо пересадити частину медиків на мотоцикли. Світовий досвід підтверджує, що особливо це актуально у великих містах, які потерпають від заторів. В Україні проект "Мотошвидка допомога" закрили. Чому - знає Ольга Клюєва.
Це буденна картина для центру Києва. Карета швидкої не може вирватися із затору і рухається майже зі швидкістю пішохода.
Ярослав Вус - лікар екстреної медицини - добре знає те відчуття, коли між ним і пацієнтом - багатокілометровий затор вартістю в життя.
"Змінити культуру на дорогах. Нам треба мабуть тисячі років, щоб змінити менталітет, тому ми вирішили трошки підійти з іншого боку і пересадити лікарів на мотоцикли, щоб вони швидше добирались до пацієнтів", - говорить Ярослав Вус, голова спілки парамедиків України.
П'ять років тому він з колегами їздив до Угорщини стажуватися в департаменті медиків на мотоциклах. Каже, в умовах великого міста такий вид екстреної допомоги важко переоцінити.
"Це був велосипедист з розірваною сонною артерією, ми дістались до нього за 4 хвилини і врятували йому життя, в Україні людина в такому стани загинула б. В Україні швидка добиралась до нього хвилин 15 -20", - говорить Ярослав Вус, голова спілки парамедиків України.
Спілка парамедиків організувала збір коштів, щоб запровадити "Мотошвидку" в Україні. І ось, коли гроші на перший медичний байкер вже були зібрані, активісти наткнулися на бюрократичну стіну.
"Стикнулися з замкненим колом, щоб отримати ліцензію - потрібен мотоцикл, а щоб купити мотоцикл потрібна ліцензія", - говорить Марина Лук'янова, активіст групи підтримки проекту "Мотошвидка".
Доки немає ліцензії, біржа благодійності, через яку збирали кошти, зупинила проект.
"Поки ми не отримаємо документи, що проект можна реалізувати і його мета досяжна - ми не будемо відновлювати збір коштів", - говорить Ірина Гуцал, директор Української біржі благодійності.
Наразі, попри вимогу закону діставатися до пацієнта за 10 хвилин, медики втрачають дорогоцінний час у кілометрових заторах.
У медиках на мотоциклах лікарі екстреної допомоги конкурентів не вбачають. Кажуть, чим швидше допомога, тим краще.
"У нас була ситуація із затором коли ми не могли доїхати і хлопці з "Мотохелпу" приїхали і вони надали допомогу до нашого приїзду. Мотохелпер була дівчина, я була в захваті", - говорить Ольга Богдан, лікар невідкладних станів.
У міністерстві охорони здоров'я готові дати зелене світло проекту "Мотошвидка", попри те що легалізація лікарів-байкерів - процес складний і тривалий.
"Ми підтримуємо все що допомагає пацієнту, якщо людина на мотоциклі може врятувати хоч одного пацієнта вона мотошвидка має існувати", - говорить Олександр Лінчевский, заступник міністра охорони здоров'я.