У США рекламісти навчились читати думки покупців (відео) [ Редагувати ]
Читати думки - це вже не фантастика. Американські рекламісти випробовують пристрої, здатні так би мовити "залізти" у підсвідомість. За допомогою спеціальних датчиків вони дізнаються - про що думає покупець, обираючи той чи інший товар. Як усе працює - розкаже Ганна Ільїних.
Прозорі окуляри, датчик на руці й у вусі - із цим, на перший погляд, нехитрим обладнанням - людські думки більше не секрет. Принаймні так стверджують американські винахідники.
"Це те, до чого ми йшли десятиліттями. Про це можна було лише мріяти, допоки наука не досягла успіхів у цій царині. А саме - зробила можливим виміряти емоційну реакцію, яка мотивує вас на ті чи інші дії", - говорить Елісса Мозес, генеральний директор науково-дослідного центру нейрохірургії.
Окуляри відстежують рух зіниць і передають на комп'ютер інформацію - на чому людина зупинила свій погляд. Датчик на зап'ясті зчитує пульс, який може вказати, що змусило вас у певний момент збентежитися або ж - чим саме ви були вражені. Ці дані важливі передусім для рекламодавців. Завдяки так званому "зчитуванню думок і емоцій" компанії зможуть визначити, чому ви обрали нову пару взуття або дорогий смартфон.
"Щоб купити товар, ви маєте свідомо прийняти рішення. Ми не робимо це наосліп. Це відбувається, коли ми, приміром, працюємо за комп'ютером або кудись їдемо, або щось побачили дорогою, або просто проходили повз. Це як танок - між свідомим і підсвідомим", - говорить Елісса Мозес, генеральний директор науково-дослідного центру нейрохірургії.
Раніше рекламні фірми дізнавалися про цікавість споживачів до різних товарів зі статистики продажів, а також шляхом соцопитування. Але ці методи вже застаріли. Адже люди часто не можуть пояснити - чим вони керувалися, купуючи річ. Тепер за допомогою нового обладнання, що "проникає" у підсвідомість - рекламодавці зможуть розшифрувати цю закодовану інформацію.
"Ми справді випередили застарілі методи анкетного опитування, коли ми могли лише цікавитися в людей, що вони думають про той чи інший товар. Тепер ми можемо бачити, наскільки емоції вплинули на це рішення. Що людина переживала у цей момент або що її роздратувало", - говорить Елісса Мозес.
Нові технології стануть у пригоді передусім великим брендам і компаніям. Отримавши інформацію безпосередньо з підсвідомості покупців, вони зможуть коригувати свою діяльність і випереджати конкурентів. А рекламодавці, своєю чергою, розроблятимуть такі оголошення і ролики, які з великою ймовірністю "зачеплять" людську свідомість.