У Франції триває наймасштабніший страйк в історії країни [ Редагувати ]
Франція пережила перші два дні наймасштабнішого страйку у своїй історії. Попереду - ще майже три місяці перебоїв із транспортом. Кому такі проблеми на руку і як французи шукають альтернативу потягам - Анна Філь розкаже.
Через страйк залізничників постраждали мільйони французів. Натовпи людей на вокзалах, у Парижі та передмісті - кілометрові затори. Тоді як у Нанті та Бордо залізничні станції - спорожніли, бо потяги звідти тепер не їдуть. Транспорт, який працює - переповнений. На одній із центральних станцій паризької підземки - Ліонському вокзалі - люди у відчаї залазили у вагон - через вікна.
"Щоразу ми - заручники ситуації. Ми запізнюємося на роботу, виїжджаємо на світанку щоб завезти дітей до школи, по дві години їдемо у транспорті - а страйкарям все одно", - говорить Наджат Хамруні, мешканка Парижа.
Утім, є і ті, хто від ситуації - у виграші. Це онлайн-сервіси з пошуку автомобільних попутників. Їх у країні діє кілька десятків. Достатньо лише завантажити додаток на смартфон, задати напрямок і знайти людину, яка збирається їхати туди ж і має вільні місця в автівці. Тож багато водіїв допомагають тим, хто не може дістатися роботи чи домівки, і непогано заробляють. Підприємець Бернард "підкинув" до Парижа трьох пасажирів, кожен заплатив йому по 21 євро за дві з половиною години дороги. Це навіть дешевше, ніж потягом, який скасували через страйк.
"Це досить незвично. Я вперше вирішив попрацювати з таким сервісом. Завдяки йому я познайомився з цікавими людьми", - розповідає Бернард Одін, водій.
Востаннє профспілки залізничників влаштовували такий масштабний страйк у 1995 році. Тоді смартфонів не було, і розгублені пасажири були змушені подорожувати пішки або ж велосипедом.
"Я думаю, що це протистояння означає початок нової епохи. І буде добре, якщо у державної залізниці будуть конкуренти", - каже Бернард Одін, водій.
Страйкувати транспортники планують аж до червня - по два дні щотижня. Настільки їх обурили наміри Еммануеля Макрона реформувати державну залізничну компанію. Він хоче позбавити залізничників деяких пільг, зокрема, імунітету від звільнення. Ті ж вимагають підвищити їм зарплату та збільшити відпустки. Уряд президента - на поступки йти наміру не має.