У Львові водіїв громадського транспорту залишили без обіцяних доплат [ Редагувати ]
Про шахрайство заявляють водії львівського міського електротранспорту. Їм іще місяць тому обіцяли підвищити зарплатню. Але, отримавши її - люди знову змушені рахувати копійки. У ситуації розбиралися мої колеги.
"Прийшла то по 4, по 5 тисяч, то що - зарплата водія? І за кондуктора. То не є робота!", - говорить Любов Місяйло, водій трамвая.
Мало того, що обіцяного - не дочекалися, так ще й отримали менше, ніж у квітні. Водії львівських трамваїв і тролейбусів шоковані останньої зарплатою. Замість звичних 8 тисяч гривень - всього близько шести.
"Тепер по 8 годин, по 8 з половиною, і ще менше отримуємо! Не досипаєш, не доїдаєм. То просто насміхаються над нами", - обурена Катерина Клуша, водій трамвая.
На підвищення зарплати водії львівського електротранспорту сподівалися цілий місяць. Адже саме цим чиновники пояснювали зростання тарифів на проїзд.
"- Чого ви підняли тариф? - Зросла заробітна плата", - стверджує Андрій Білий, виконавчий директор ЛКП "Львівелектротранс".
Квитки ось уже цілий місяць продають не по три гривні, а по п'ять. Проїзд подорожчав - зарплата залишилася колишньою. Водії електротранспорту кажуть: у підвищення вже і не вірять, його не було останні три роки. Не підвищили, бо бракує грошей, підприємство працює у збиток - заявляють зараз чиновники. На питання - куди пішли гроші, що з'явилися після подорожчання проїзду? - відповідають: розрахувалися за електрику. Тепер дають нову обіцянку - до вересня накопичити на підвищення окладів. Орієнтовно - на 32 відсотки.
"Працівник водій 3 класу мінімум буде отримувати на руки 7 тисяч гривень, і першого класу - 10 тисяч гривень на руки. Оце ті величини, до яких, скажімо, ми маємо прийти до вересня місяця", - запевняє В'ячеслав Кокошко, заступник директора ЛКП "Львівелектротранс" з економіки.
Утім, підвищувати зарплати у вересні, можливо, буде вже нікому, кажуть місцеві активісти. Влітку пасажиропотік - помітно слабшає. А зарплата напряму залежить від виручки. Багато хто може виїхати за кордон, де водій отримує від тисячі євро.
"Ми можем дійти до тої ситуації, як в автобусних перевезеннях, що на один автобус є півтора водія при нормі 2,5. Тут може бути та ж сама аналогічна ситуація, якщо не правильно дальше поводитися з водіями", - говорить Святослав Товстіга, керівник Громадської організації.
Водії підрахували: зараз за годину роботи отримують близько 26 гривень. І кажуть: щоб утримати їх на робочих місцях, платити мають майже вдвічі більше.