На Тернопільщині обвалився автомобільний міст [ Редагувати ]
На Тернопільщині обвалився автомобільний міст. Місцеві жителі кажуть: переправа була аварійною вже кілька років, та ремонтувати її ніхто не квапився. Чому? - дізнавалися наші кореспонденти.
Обмежувальні стрічки та знаки-попередження: міст в селі Лисівці закритий уже кілька днів.
"Тріщало перед тим, але я уваги не звернув. Трісло щось, упало, хляпнуло у воду. але я переїхав і за мною. То я може був би сьогодні і на цвинтарі", - говорить Іван Соколовський, житель села Лисівці.
Мосту вже більше півстоліття. Кілька років тому його визнали аварійним, розповідають місцеві жителі. Чиновники обіцяли відремонтувати. Привезли машину щебню - на тому всі роботи і завершились.
"Нічого не ремонтували. Правда були ленточку вчипили, що аварійний міст. Потому привезли якогось експерта і він встановив, що тут всьо нормально", - говорить Петро, житель села Лисівці.
Цей міст - частина державної траси. Щодня тут сотні машин. А переповнені вантажівки з місцевих кар'єрів їздили тут і вдень, і вночі, розповідають селяни. Від надмірного навантаження - конструкція погнулася і почала просідати.
"Восени збиралися в сільській раді на сесії. Балакали, що міст аварійний, що треба з ним щось робити, він вже так... осадка була може й метр мала. Тако вигнулося все разом з поруччям, разом з тротуаром", - говорить Петро, житель села Лисівці.
Тепер водіям доводиться добиратися в об'їзд - це гак у щонайменше 50 кілометрів.
"Мені треба в Золотий Потік. Розвертаюся і їду назад", - каже Василь, водій.
Шляховики кажуть: останнє обстеження мосту виявило, що одна із балок і справді просіла. Несправність збиралися ліквідувати цього року, та не встигли.
"Приблизна вартість була більше 15 мільйонів. Ми мали зробити ряд заходів: зняти повністю покриття, зробити розпридільчу плиту, гідроізоляцію зроби по-новому і два шали асфальту. Зараз ремонт треба певно помножити на три", - говорить Володимир Хемій, заступник керівника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області.
Та зводити новий обійдеться ще дорожче, - кажуть чиновники. Тому намагатимуться врятувати те, що залишилось.
"На цей момент ми очікуємо результатів експертизи, наступним кроком буде визначення кошторисної вартості ремонту моста. І далі будемо ставити питання перед урядом, міністерством транспорту про необхідність спрямування певних видатків на умовах співфінасування по усуненню даної надзвичайної ситуації", - говорить Степан Барна, голова Тернопільської ОДА.
Тернопільщина має понад дві сотні родовищ корисних копалин. Тому переповнені вантажівки із піском і щебнем, і далі курсуватимуть звичним маршрутом. Підприємства, які відправляють їх в дорогу, дотримуватися допустимої тоннажності не поспішають. А контролювати їх нікому. Нині на всю область працює тільки чотири мобільних вагових комплекси.