Через Brexit друкарні ЄС опинилися на межі банкрутства [ Редагувати ]
Із Британією чи без? Brexit-невизначеність б'є по кишені європейських підприємців. Поліграфісти нарікають - втрачають заробіток, бо не знають, як правильно друкувати мапи ЄС. Через це бракує товару і торгівцям сувенірами.
Чим поповнюють нестачу та чому радять скуповувати дрібнички, на яких бунтівне Сполучене королівство досі в спілці європейських народів? Розповість Ольга Жидецька.
У європейських друкарнях, чий "хліб" - сувенірна продукція та географічні атласи - скрутні часи. У такому становищі вони опинилися через відтермінування "Брекзиту" і невизначеність з його точною датою. Бо не знають, як друкувати путівники та мапи Євросоюзу - з Великою Британією чи без?
Підприємці кажуть - будь-який з цих варіантів наражав їх на нищівну критику і шквал обурених листів від клієнтів. Тож змушені відкласти прибуткові замовлення.
"У нас в роботі є щонайменше десять книжок із картою ЄС. Тож це досить складно. Ми мусили заморозити ці десять проектів. Однак перезапустимо їх, щойно дізнаємося, що ж буде з "Брекзитом", - говорить Енрі Медорі, менеджер видавництва.
Торгівці з розумінням ставляться до розгубленості постачальників. Але побоюються - якщо криза затягнеться, не матимуть чим торгувати.
"Ми залежимо від виробників та постачальників. Якщо наш бізнес-партнер вирішив зробити паузу, - у нас буде менше пазлів, листівок, книжок. Тож ми на роздоріжжі. І якщо виробник пазлів має надрукувати партію в 50 тисяч штук, він не робитиме цього, якщо не впевнений, що зможе їх продати. Тож він чекатиме", - зазначила Тамара Гольдштейн, менеджер сувенірної крамниці.
Щоправда, поки що на брак товару не скаржаться. І всіляко заохочують купувати те, що є. Мовляв, такі предмети невдовзі матимуть історичну цінність.
"Гадаю, сувеніри із зображенням Британії колись зможуть стати предметами колекціонування. Як, приміром, ця лінійка. Таких у мене є ще кілька. Британія все ще тут. Наступна партія буде вже без Британії", - переконана Тамара Гольдштейн, менеджер сувенірної крамниці.
А ще продавці сувенірами відзначають - схоже, "Брекзит-катавасія" надала громадянам Євросоюзу добрий урок. Бо ж найбільшої популярності серед їхніх покупців останнім часом набули предмети з написами штибу "Люблю ЄС" та "Почуваюся європейцем".