На Харківщині розгорається скандал навколо обвалу шляхопроводу [ Редагувати ]
Скандал довкола мосту, який впав на кільцевій дорозі під Харковом - набирає обертів. Фахівці автодорожнього університету заявили, що рік тому попереджали про те, що міст в аварійному стані, та шляховики всі рекомендації проігнорували. А зверху на гнилі балки - поклали ще додаткові 20 сантиметрів нового асфальту.
Репортаж Світлани Шекери.
У Харківському національному автодорожньому університеті обурені вчорашніми заявами шляховиків. Після того, як обвалився прогін мосту на кільцевій дорозі, в службі автомобільних доріг заявили - мовляв, споруда не була аварійною і послалися на висновки експертизи Автодорожнього університету.
"Останнє обстеження було виконано навіть фахівцями Харківського автомобільного університету кафедрою мостів у травні минулого року. І заключення його, що він працездатний, він діючий під ті навантаження, які існують на сьогоднішній день", - заявив Сергій Пляка, заступник начальника служби автомобільних доріг у Харківській області.
Сьогодні на кафедрі мостів показують ту ж саму експертизу травня 2018 року. Кажуть: фахівці, які оглядали шляхопровід, написали зовсім інший висновок щодо стану переправи.
"Ми написали 4 санкції - називається "обмежено працездатний". П'ятий - це вже непрацездатний, його закривати треба. А це - обмежено працездатний, потребує певного режиму експлуатації, пропуска транспорту, ліквідації дефектів. Це ж все не було зроблено", - наголосив Віталій Кожушко, завідувач кафедри мостів, конструкцій та будівельної механіки Харківського національного автомобільно-дорожнього університету.
Недоліки, які слід було усунути, експерти описали ... на 4 сторінках. Особливо звертали увагу на третю опору, яка, зрештою, і впала.
"Ми звертали увагу на неякісний бетон, на тріщини, на нахил частин, на які опирається і т.д. і т.д. Якраз у цьому напрямку пройшло, видно, гальмування і це все полетіло", - зазначив Віталій Кожушко, завідувач кафедри мостів, конструкцій та будівельної механіки Харківського національного автомобільно-дорожнього університету.
Експерти автодорожнього університету прибули на місце відразу ж, як частина переправи обвалилася. Їхня версія збігається з офіційною - спричинити обвал могла перевантажена фура, що різко загальмувала. Цим мостом, кажуть науковці-шляховики, можна було їздити автомобілям до 30 тонн, а великим ваговозам - не швидше 15 кілометрів на годину. Дозволу на повноцінну експлуатацію мосту в університеті - не давали.
"Що подальша експлуатація, за нашим переконанням, вона може відбуватись тільки при усуненні всіх дефектів, і особливо - оцих дефектів ригелів", - наголосив Віктор Богомолов, проректор з наукової роботи Харківського національного автомобільно-дорожнього університету.
Усі висновки експертів науковці передадуть поліції. І наполягають на створенні окремої служби експлуатації мостів.
Загалом в Україні 80 відсотків мостів потребують ремонту. А 15 % - взагалі небезпечні для проїзду.