Річниця роботи "трукамів" на дорогах України: чи зменшилася кількість порушників [ Редагувати ]
Сьогодні - рівно рік, як на автошляхах України офіційно запрацювали "Труками" - прилади вимірювання швидкості автомобіля. Чи зменшилася кількість порушників?- з'ясовувала Жанна Дутчак.
Порушення поліцейські фіксують на TruCam - спеціальні прилади для вимірювання швидкості. Радар виготовили у США експерти NASA. Україна їх закупила ще 2012, але використовувати почали лише торік. Прилад здатен вимірювати швидкість на відстані більш ніж кілометр. І в момент її перевищення автоматично починає фіксувати порушення на відео.
"От є курсор, я нажимаю 52 кілометри за годину і дальше воно відео не буде знімати. А коли є порушення більше 70 тоді автоматично відео знімається", - говорить Назар Бадюк, патрульний поліцейський.
Автотраса Львів-Івано-Франківськ. ДТП тут стаються майже щотижня. А все через те, що водії нехтують правилами дорожнього руху і замість дозволених 50 кілометрів витискають і по 120.
А ось і перший порушник. Замість дозволених п'ятдесяти кілометрів, трукам фіксує майже вісімдесят. Свою провину водій визнає.
Іван, водій.
"- А знаєте, яка має бути швидкість на цій дорозі? - Знаю. Але поспішав".
А цей водій вимагає в патрульних доказів. Та побачивши на екрані "Трукама" відео і фото із зазначенням години, дати, і навіть координат авто, одразу здається.
"А ну дивіться чи вам буде добре видно".
"Вже порушувати не буду, заплачу штраф і тепер буду уважнішим. Похибка якась була. - ви згідні із тим що винесли поліцейські? - Винесли я вже підписався, значить я згідний. На дорозі має бути порядок", - говорить Петро, водій.
Відколи почали працювати "Труками", водії стали менше нехтувати правилами - кажуть патрульні. Кількість ДТП зменшилася.
"Зменшилась кількість ДТП наїзд на пішоходів. Що є заслуга цього приладу трукаму", - говорить Михайло Прокопчук, інспектор патрульної поліції.
За рік роботи за допомогою лазерних радарів патрульні спіймали вісім із половиною тисяч порушників. І це при тому, що донедавна у їх розпорядженні був лише один прилад. Ще два - отримали у вересні. Любителі поганяти з вітерцем сплатили в казну вже майже два з половиною мільйони гривень штрафів.
"Можемо говорити про хорошу тенденцію сплати штрафів. Оскільки майже 90 відсотків сплачено, водії погоджуються. водії підписують, беруть копії постанов і також коли спілкуємось із водіями вони кажуть що труками є потрібні і вони розуміють що вони порушили швидкісний режим", - говорить Христана Мриглід, прес-секретар патрульної поліції в Івано-Франківській області.
Втім, зізнаються патрульні, - проблему зі "швидкісною їздою" на українських дорогах "Труками" вирішити повністю не в змозі. Навіть якщо їх кількість і збільшити в рази. Причин - багато. Головні - відсутність у водіїв звички дотримуватися правил, а ще така собі солідарність - про патрульні пости водії попереджають один одного блиманням фар.
"Ми стоїмо на певних ділянках дороги і прослідкувати за тенденцією перевищення руху на всій ділянці дороги, яка нам надана ми не можемо. Якщо б у нас були установлені стаціонарні камери які фіксують швидкість", - говорить Михайло Прокопчук, інспектор патрульної поліції
Автоматична система фіксування дорожніх порушень - встановлюється по зовнішньому периметру доріг і працює автономно, без поліцейських. В Україні тільки розпочали роботу над її запровадженням. До кінця року така система запрацює в столиці.