Відеофіксація порушень на дорогах: коли почнуть надходити листи щастя? [ Редагувати ]
Усміхайтесь, вас фотографують! З понеділка запрацює система відеофіксації на дорогах. Щоправда, поки не на всіх - лише в столиці та на основних трасах. Фіксуватимуть поки лише одне порушення - перевищення швидкості. Скільки камер встановили усього? І коли водіям почнуть надходити листи щастя? Знає - Ірина Баглай.
Дев'ять загиблих щодня і 90 травмованих. Така середня статистика людських втрат на дорогах. Це своя війна, каже гонщик Олексій Мочанов. Найчастіше головний ворог - швидкість.
Олексій Мочанов, автогонщик:
Все аварии на земле происходят по двум причинам - это превышение разумной скорости и переоценка своих возможностей как водителя.
Знизити смертність на дорогах на 30 відсотків. Із такими намірами в Україні ще на початку весни планували запровадити систему автоматичної відеофіксації правопорушень. Та коронавірус і суворе ізолювання внесли свої корективи. Однак увесь цей час у Києві система працювала у тестовому режимі. І попри шалені затори по всьому місту порушення таки фіксували.
Та з першого дня літа за любов до швидкої їзди доведеться платити. Поблажливу норму про перші три попередження за порушення скасували. І тепер, натиснувши на газ, чекай листа протягом трьох днів. Штраф тож нагадаю: у Києві дозволена швидкість 50 км за годину.
А от штраф нараховуватимуть, якщо на спідометрі більше як 73 кілометри. За таке порушення покарання 255 грн. Якщо ж розігналися більше, то й усі 510 грн. Однак для свідомих водіїв діятиме така собі знижка: протягом 10 днів від отримання протоколу сплачуєш лише половину суми.
Антон Геращенко, заступник міністра внутрішніх справ України:
Все сделано с максимальным удобством для граждан, хочу подчеркнуть эта система нужна не для того, чтобы обложить украинцев штрафами эта система нужна, чтоб у нас гибло меньше людей на дорогах.
Для порівняння: у Німеччині за незначне перевищення до 10 км, штраф 15 євро. А от за їзду швидше за 70 км за годину можна позбутися прав на три місяці або ж збідніти майже на 700 євро. Та головне питання - хто ж платитиме. 10 років тому Конституційний суд визнав неправомірним, коли за порушення на дорозі платив власник авто, хоча за кермом був не він. Цю юридичну прогалину виправили - в адмінкодексі з'явилося нове визначення - відповідатиме "належний користувач".
Це може стати підставою для оскаржень у суді - прогнозують юристи.
Ігор Липявка адвокат:
Одна з підстав є що він не надавав дозволу керувати своїм засобом іншій особі, але всуперч його волі транспорт використали. Чи його автомобіль сфотографували цією системою відеофіксації, тому що зараз в Україні їздить багато двійників.
Олексій Білошицький заступник начальника Департаменту патрульної поліції:
Система автоматичної фіксації налаштована на безпосередньо власнику транспортного засобу, тобто особа за якою він зареєстрований або особа уповноважена і відомості про неї мають бути внесені до бази.
20 камер у Києві, 30 у області, і це не межа. Систему планують із часом запровадити по всій Україні. На магістралях до кінця року обіцяють докупити більше як 200 відеокамер. Ну і згодом фіксуватимуть не лише перевищення швидкості, а й інші порушення.