росія будує нову залізницю з ростова до Криму: як це позначиться на українській обороні [ Редагувати ]
Створити проблеми для української армії може залізниця з ростову-на-дону до Криму, яку прокладає росія. Про це заявив очільник Головного управління розвідки Кирило Буданов. Ворог активно будує колію на тимчасово окупованій території України і хоче сполучити з росією Маріуполь, Бердянськ та Севастополь. Втім, навіщо росіянам нова залізнична гілка та чи вразлива вона для ударів Сил Оборони? Михайло Манилюк розкаже далі.
Про те, що росія будує нову залізницю з ростова до Криму, стало відомо ще торік.
Петро Андрющенко, радник міського голови Маріуполя:
Вони просто поновлюють гілку, яка єднала Маріуполь, зокрема з територією російської федерації.
Навіщо окупантам цей залізничний шлях? Які проблеми можуть виникнути у нас? Та чи здатна наша зброя діставати до колійки?
Петро Черник, військовий експерт:
Доволі велика ділянка. Бо якщо умовно рахувати від Таганрогу до Перекопу - це в межах 500 кілометрів, але росіяни мають відповідні технології і будуть будувати цю залізницю.
Михайло Манилюк, кореспондент:
Аналітики ресурсу "Deep State" з'ясували, перші ознаки зведення окупантами нової залізничної гілки між Маловодним та Бурним на Донеччині з'явились торік у серпні. Станом на зараз, росіянам залишилось пройти приблизно тринадцять кілометрів шляхів, включно з врізкою в наявні шляхи у селі Маловодне. Фрагмент гілки східніше річки Кальміус експлуатується, як мінімум будівельниками. Гілку було нанесено на мапу і позначено жовтим кольором.
Валерій Рябих, військовий експерт "Defense Express":
Будівництво цієї магістралі займає багато і часових, і грошових, і людських ресурсів.
Михайло Манилюк, кореспондент:
Нова залізнична лінія є законною ціллю для Сил оборони! У Британській розвідці запевняють: до колійки зможуть діставати далекобійні ракети, які вже є на озброєнні української армії. В тому, що залізниця потерпатиме від вогневих ударів, переконані й експерти ресурсу "Дефенс-Експрес".
Валерій Рябих, військовий експерт "Defense Express":
На трасі цієї залізниці є два, щонайменше, таких місця: переправи мостові через річку Кальміус в Донецькій області та Мілюс в ростовській області, по яких ми можемо діставати. Ну, наприклад, тими ж боєприпасами "GLSDB", які ми в певній кількості вже отримали. Крім того, є ті ж ракети, які ми отримали від наших партнерів - "Storm Shadow" і "SCALP". Також ми маємо широкий спектр безпеки безпілотних літальних апаратів, що також можуть бути використані для ураження об'єктів на цій залізниці.
Михайло Манилюк, кореспондент:
Залізницю окупанти будують трохи далі від фронту, вздовж Азовського моря. Вона пролягатиме через Маріуполь, Бердянськ і Крим. І це буде такий собі логістичний маршрут, яким рашисти перевозитимуть пальне, зброю, техніку і навіть нове гарматне м'ясо для підсилення своїх позицій. Втім, як це позначиться на українській обороні? Головний розвідник країни Кирило Буданов в нещодавньому інтерв'ю заявив - залізничне сполучення може створити неприємності.
Кирило Буданов, начальник Головного управління розвідки МОУ:
росія насправді вже понад рік будує залізницю, щоб з'єднатися з нашими тимчасово окупованими територіями. Цей процес вже майже завершений, і це може становити для нас серйозну проблему. Але, сподіваюсь, що з сухопутною ділянкою залізниці якось ми справимось.
Михайло Манилюк, кореспондент:
Нову залізничну лінію росіяни планують протягнути аж до самого Севастополя, і це насправді така собі страховка. Адже окупанти добре розуміють, що Кримський міст, яким вони регулярно перевозять військові вантажі, стоятиме недовго! Як пише видання "The Guardian", посилаючись на високопосадовця Головного управління розвідки, переправу можуть знищити у першій половині цього року.
Андрій Юсов, представник ГУР МОУ:
На Заході останнім часом виходить багато матеріалів з достатньо гучними заголовками, які посилаються на ті чи інші джерела. Що стосується самої цієї споруди мосту, були вже неодноразові заяви з цього приводу українських представників. Те, що всі військові цілі, а цей незаконний об'єкт це військова ціль, підлягають знешкодженню, - це не нова інформація.
Знищивши Кримський міст, окупантам на південному фронті буде просто нічим воювати, впевнені військові експерти.
Олексій Гетьман, військовий експерт:
У них пропаде дев'яносто відсотків логістики, по якій вони можуть щось перевозити для херсонського угрупування "днєпр", як вони його називають, і кримське угрупування. Тоді з ось цих угрупувань залишиться всього, що необхідно для ведення бойових дій, на місяць-два максимум. Далі, якщо прибрати 90 відсотків всього того, що можна постачати, вони залишаться без палива, без снарядів і без всього.
Валерій Рябих, військовий експерт "Defense Express":
Знищення мосту безпосередньо зараз зменшило б можливості противника по логістичному забезпеченню угруповання війська, яке знаходиться на півдні материкової частини й, безпосередньо, в тимчасово окупованому Криму.
Михайло Манилюк, кореспондент:
Щоб зруйнувати міст завдовжки вісімнадцять кілометрів, потрібно запустити по ньому залп крилатих ракет, з моря атакувати безпілотними катерами, а для виснаження російської ППО - відправити великий рій дронів.
Валерій Рябих, військовий експерт "Defense Express":
Для знищення Керченського мосту буде заплановано здійснення комплексного впливу з використанням різноманітних засобів, і це може бути обумовленим якраз тими заходами, які противник розвернув по прикриттю цього мосту.
Михайло Манилюк, кореспондент:
Удари по Кримському мосту Україна може нанести власною зброєю, запевняють військові експерти. Наприклад, ракетним комплексом "Грім-2". Він був розроблений ще до початку повномасштабної війни. Один такий комплекс навіть купила Саудівська Аравія. Крім того, на озброєнні української армії є береговий ракетний комплекс "Нептун", дальність ураження якого до трьохсот кілометрів, і який може дістати до Кримського мосту, наприклад, з Гуляйполя. Але чому міст стоїть досі? Військові експерти кажуть - на все свій час.
Валерій Рябих, військовий експерт "Defense Express":
Саме по собі знищення цього мосту може мати значення лише у конкретний часовий відрізок і саме для вирішення більш глобальних завдань. А саме для забезпечення наступальної операції Сил оборони зі звільнення тимчасово окупованих територій півдня континентальної частини України, а також тимчасово окупованого Криму.
Михайло Манилюк, кореспондент:
Нова залізниця, яку будує росія, Кримський міст, який поки що стоїть - це військові цілі для Сил оборони. І рано чи пізно будуть знищені. А відтак, рухне й логістика ворога. Тоді Збройні сили України матимуть високі шанси звільнити окуповані території.