В Ужгороді стартувала розбудова євроколії завдовжки 22 км [ Редагувати ]
В Ужгороді стартувала розбудова євроколії. Тож невдовзі в Чоп курсуватимуть потяги на євро-рейках. Перший етап проєкту передбачає відновлення залізничної колії завдовжки 22 кілометри.
Які можливості відкриються перед українцями - розповість Мар'яна Мартин.
Це колія європейського зразка. Її вже доставили в Ужгород. Саме з обласного центру Закарпаття в Україні стартує проєкт розбудови євроколії.
Денис Шмигаль - прем'єр-міністр України:
Це важливий проєкт Ужгород стає першим обласним центром, який отримає сполучення європейської колії, європейського зразка. Проєкт вузької колії до Ужгорода був зроблений за державний кошт у 2021 році, і зараз фінансується відповідним європейським проєктом.
Проєкт є частиною програми інтеграції в залізничну інфраструктуру європейського союзу. Загальна вартість - 20 мільйонів євро. 50 відсотків фінансування бере на себе ЄС.
Олександр Кава - заступник Міністра фінансів України:
Першу половину фінансує Євросоюз у вигляді гранту, тобто це безповоротні кошти, друга половина - це кошти української сторони. Це можуть бути або кошти "Укрзалізниці" або кредитні кошти ЄС банку.
Реалізовуватимуть проєкт у кілька етапів.
Євген Лященко - голова правління АТ "Укрзалізниця":
Перша черга - це перебудова європейської колії. Про другу чергу ми вже будемо розмовляти з європейськими партнерами щодо фінансування, будівництва електрифікації, так, якщо ми побудуємо електрифікацію, то це дасть можливість вже використовувати на всій ділянці електропотяги.
Побудова євроколії дасть можливість розвантажити автомобільні пункти пропуску з країнами ЄС. В Україні з'являться нові пасажирські сполучення з Європою.
Денис Шмигаль - прем'єр-міністр України:
Дозволить не лише зможе дати комфорт пасажирському перевезенню. Але паралельно принесе нам логістичні можливості для вантажних перевезень звільнить автомобільні КПП після того, як буде налагоджений відповідна робота на відповідному логістичному терміналі, звісно, є комфорт для пасажирів, які будуть рухатися вузькою колією цією залізницею, спричинить певний перерозподіл пасажиропотоку. З'єднуємо Україну з Європою, будуємо нашу логістику, будуємо комфорт для українців, і звісно, що не дамо російському агресору зломити нашу волю бути членами ЄС.
Колію від Чопа до Ужгорода, протяжністю у 22 кілометри, планують укласти за 14 місяців. Роботи в Ужгороді вже розпочали.
Після Ужгорода євроколію почнуть будувати на Львівщині. А далі у Чернівецькій області.