Создатели спецэффектов покидают Голливуд из-за низких гонораров [ Редагувати ]
У Голівуді творці спецефектів у кіно масово йдуть з професії. Причина - низькі заробітки. Особливо порівняно з гонорарами акторів та бюджетами стрічок. Чим це загрожує кіноіндустрії, з'ясовувала Анна Третяк.
Без них "Голівуд" навряд чи достукався б до глядача. Адже творці спецефектів не просто роблять картину красивою - вони виконують левову частину роботи над фільмом. Зокрема, майже весь оскароносний фільм "Життя Пі" знімали на тлі синього екрану. А запаморочливий океанічний пейзаж та віртуальний тигр стали тріумфом розвитку візуальних технологій.
Скот Росс, засновник студії спецефектів Digital Domain:
- Візуальні ефекти - тепер справжні кінозірки. Сьогодні ми вже не йдемо на фільм, лише тому, що там знявся Сільвестр Сталлоне.
Виробництво спецефектів коштує надзвичайно дорого. Проте продюсери та режисери не поспішають платити. Тому за більшістю студій тягнеться довжелезний шлейф боргів, а деякі навіть згортають діяльність.
Лише півроку тому збанкрутіла знаменита Digital Domain, яка створювала спецефекти для фільмів "Титанік" та "Пірати Карибського моря".
Скотт Росс, засновник компанії Digital Domain:
- Є з десяток інших компаній, які кричать: ми зробимо це дешевше
Компанії-аматори і справді наступають професіоналам на п'яти. Вони економлять і наймають програмістів, готових підхалтурити за кількасот доларів на місяць. Проте їхні огріхи добре помітні на великому екрані, запевняють професіонали. А це одразу позначиться на касових зборах фільму та його репутації.
Бен Гемршир, виконавчий директор студії спецефектів Mill:
- Наша робота - кропітка і дуже складна. Вона забирає багато часу та вимагає неабияких знань у цій галузі. Якщо виконувати її неакуратно, проект швидко завалиться.
Щедро за виробництво спецефектів зараз платять лише у Піднебесній. Тому найсміливіші вже почали переносити виробництво до Китаю.
Анна Третяк, Новини, ТК "Інтер"