Японцы предоставят кредит на реконструкцию Бортнической станции [ Редагувати ]
На реконструкцію Бортницької станції аерації залучать кредитні кошти. Близько десяти мільярдів гривень готові надати інвестори з Японії. Отримати перший транш - столичні комунальники сподіваються вже влітку. На що в першу чергу витрачатимуть - дізнавалась Олена Мітясова.
Бортницька станція аерації, яка очищує стічні води зі всього Києва, на межі катастрофи. Насосні станції та обладнання тут таке, що хоч до музею здавай. Ризикують зламатися будь-якої миті.
Борис Гегнер, начальник хіміко-бактеріологічної лабораторії Бортницької станції аерації:
- Построены были эти очистные сооружения в начале 60-х, в 64 году запущены в эксплуатацию и в них заложены технологии середины 20 века. И те требования, которые были в то время, не отвечают сейчас требованиям современности.
Борис Гегнер на очисних спорудах працює вже більше сорока років. Показує їхній технічний стан.
- Сточная вода является достаточно агрессивной средой и бетон, который подвержен газовой коррозии и он видите - он уже не выдерживает.
З чотирнадцяти відстійників - працює лише чотири. Решта - зношені на 80 відсотків.
- Здесь разрушены бетонные поверхности, металлические каркасы уже полностью поржавели, водонабойные лотки вот эти вот подкрановые пути и тому подобное.
Не краща ситуація і на аеротенках. З шести резервуарів, в яких проходить біологічна очистка води - працює половина. Та й ті до першої поламки.
- Должна быть хорошая аэрация видите пенистая! А вон, видите, какие буруны выскакивают это надо полностью делать реконструкцию и переделывать систему подачи воздуха.
А ось в цьому будиночку колись стояв автомат з відбору проб. Поїржавів, поламався, і тепер щогодини - воду відбирають вручну. Цей резервуар - на очисних спорудах найголовніший. В ньому виділяється метан. В європейських країнах на цьому збродженому осаді заробляють гроші. Нам це робити- не дозволяють технології.
Борис Гегнер, начальник хіміко-бактеріологічної лабораторії Бортницької станції аерації:
- Метан можно очистить и пускать, например, на - делать сжиженное топливо, на заправке использовать для автомобилей. Это очень ценное энергетическое направление.
Покращити стан справ на Бортницькій станції дозволить кредит японських інвесторів. Вони зголосилися надати Україні - десять мільярдів гривень.
Андрій Білик, генеральний директор ПАТ "АК"Київводоканал":
- Умови цього кредиту є найбільш вигідні серед усіх світових фінансових установ. Передбачається виділення коштів на умовах 0,1 відсотка річних на період 40 років з десяти річним відтермінуванням відсотків по кредиту.
Українська сторона готова виконати всі умови кредитування. Допустити до об'єкта японську підрядну організацію, а також придбати їхнє обладнання - в обсязі 30% - від загальної суми кредиту. Перший транш - шість мільярдів гривень - "Київводоканал" очікує вже влітку.
Олена Мітясова, кореспондент:
- Проект реконструкції столичних очисних споруд погоджений на всіх рівнях та пройшов експертизу. Але перш, ніж отримати кошти від інвесторів прем'єр-міністр України має звернутися до Уряду Японії, щоби там дозволили розпочати фінансування. Та поки за політичною ситуацією в державі - екологічні проблеми на другому плані.
Олена Мітясова, Володимир Самченко, телеканал "Інтер".