Тимошенко "прорвалась в Європу" [ Редагувати ]
Звичайно, українськi посадовці не лише чекають на iнвестицiї, але й намагаються дiяти на випередження. Наприклад, Юлiя Тимошенко цього тижня повернулася з Францiї. З Парижа вона привезла iнвестицiйний пакет вагою майже в 20 мiльярдiв доларiв. I цiлу низку епiтетiв, якими українського прем'єра нагородила французька преса - "слов'янська мадонна", "iкона помаранчевої революцiї", "дама з косою". Не обiйшлося i без звичного порiвняння з Жанною д'Арк. Щоправда, Юлiя Тимошенко одразу зазначила, що з повагою ставиться до цiєї мужньої героїнi, але їй не подобається - як Жанна закiнчила - на полум'ї iнквiзицiї.
Програма французького вояжу Юлiї Тимошенко могла б зажахати будь-яку жiнку. Замiсть того, щоб вибирати модного капелюшка або парфуми, чи романтично блукати паризькими вуличками, Тимошенко шукала iнвестицiй для української промисловостi. Часу на себе - на вiдпочинок та крамнички у українського прем'єра не знайшлось.
Втiм, бути в столицi моди i не думати про неї, керiвницi уряду не дали: президент компанiї "Луї Вiттон", яка виробляє елiтнi сумки та аксесуари, сам вiдвiдав прем'єрку в її апартаментах.
Щiльний графiк зустрiчей протягом 12-ти годин щодня себе виправдав: з п'ятої Республiки мадам Тимошенко привезла 11 пiдписаних угод та меморандумiв, якi згодом обiцяють перетворитися на контракти вартiстю щонайменше 20 мiльярдiв євро. Початок поклав меморандум про взаєморозумiння з компанiєю Сажем, який Мiнпромполiтики пiдписало на авiасалонi в Лє-Бурже. Українцi домовилися спiльно з французами модернiзувати гелiкоптери Мi-8, Мi-17 та Мi-24 новiтнiм бортовим радiоелектронним обладнанням, та продавати у третi країни. Юлiя Тимошенко, яка побiжно оглянула експозицiю та встигла 10 хвилин поспiлкуватися з президентом Францiї, виглядала вельми задоволеною i прагнула зарядити своїм оптимiзмом вiтчизняних авiапромiвцiв. У них настрiй був не дуже святковим - замiсть "чудової п"ятiрки" АНiв на чолi з супергiгантами "Мрiєю" та "Русланом", до Лє-Бурже прилетiв лише один - пасажирський 140-й. Та й тiльки тому, що є приватною власнiстю українсько-словенської компанiї. Над iншими лiтаками вИсiла загроза арешту за борги Фонду держмайна. За словами керiвникiв АНТК iменi Антонова президент пообiцяв розв'язати це питання протягом мiсяця. Але в Лє-Бурже потенцiйним покупцям довелося демонструвати моделi. I це в той час, коли експерти прогнозують в найближчi кiлька рОкiв зростання попиту на авiаперевезення надважких вантажiв майже втричi. У грошовому виразi - це пiвтора мiльярда доларiв, на якi цiлком може претендувати АН-124 "Руслан".
Олександр Кiва, заступник генерального конструктора АНТК iмені Антонова: "По Ан-124 мы тоже совместно с российскими и зарубежными партнёрами планируем сделать ряд очень важных шагов, чтобы вот эту, давно объявленную программу по модернизации и возобновлении серийного производства перевести в практическое русло. Не просто Русланов, а обновлённых Русланов, которые смогут эксплуатироваться и доминировать на рынке, как они это делают сегодня, ещё в течение 20-30 лет".
Тепер можливостi мiжнародної кооперацiї значно ширшi. Уряд пiдписав угоду про стратегiчну спiвпрацю з Європейською оборонною авiакосмiчною компанiєю щодо спiльних проектiв в освоєннi космосу та транспортному лiтакобудуваннi.
Втiм, Юлiї Тимошенко вдалося причарувати не лише авiабудiвникiв. На кiлька днiв українська прем'єрка стала справдi модною особою у Парижi. Провiднi газети та телеканали вмiщували її інтерв'ю, студенти шикувалися у чергу, щоб послухати її доповiдь, а полiтики й бiзнесмени освiдчувалися у коханнi. Не особисто Тимошенко, а Українi в цiлому. Щоправда, досi це почуття було аж надто платонiчним. Пiсля переговорiв з членами МЕДЕФ - органiзацiї, куди входять понад сiмсот вiдомих французьких компанiй, Тимошенко щиро дивувалася: чому досi французькi iнвестицiї не дотягували навiть до 100 мільйонів доларiв?
Юлiя Тимошенко, прем'єр-мiнiстр України: "Я почула сьогоднi вiд тих людей, якi тримають в своїх руках найсучаснiшi технологiї, найсучаснiше обладнання, величезнi капiтали, якi можуть принести Україні мільйони робочих мiсць - вони хочуть спiвпрацювати з Україною, з нашими пiдприємцями, фермерами, менеджерами, власниками, якi сьогоднi працюють в Україні, але не мають доступу до свiтових ринкiв, капiталiв i технологiй".
Ернест-Антуан Сельєр, президент МЕДЕФ: "Я хотiв би сказати, панi прем'єр-міністр, що я йду з цiєї зустрiчi з повними руками проектiв i хочу завершити нашу зустрiч словами: "Україна - моя любов".
Париж, за яким давно закрiпилася репутацiя "друга Москви", навiть погодився спiльно з "Нафтогазом України" шукати альтернативу росiйському блакитному паливу. Хоча ще кiлька рокiв тому "Газ де Франс" в союзi з "Газпромом" всерйоз планував будувати газогiн в обхiд України. А вiдома французька компанiя "Буіг" зацiкавилася проектами будiвництва та реконструкцiї п'яти автомагiстралей на концесiйних засадах i готова вкласти в це 7 мiльярдiв євро.
Успiхи у бiзнес-переговорах додавали прем'єрові впевненостi i на полiтичнiй аренi. Виступаючи на парламентськiй асамблеї Західноєвропейського Союзу, Тимошенко однозначно заявила про намiри Києва не збочувати з європейського шляху.
Юлiя Тимошенко, прем'єр-мiнiстр України: "Кiнцевим результатом реалiзацiї Плану дiй, який ми готовi здiйснювати прискореними темпами, має стати укладання нової, посиленої угоди, найкращою формою якої була б Європейська угода про Асоцiацiю. Певного оптимiзму у позитивному вирiшення цього питання нам додають результати рiзних соцiологiчних опитувань у ЄС та окремих державах-членах, згiдно з якими бiльшiсть громадян-виборцiв виступають на користь iнтеграцiї України до ЄС".
Оцiнюючи вiзит Тимошенко, полiтичнi оглядачi обох країн називають його "проривом в Європу". Ефектний образ нової України, безперечно, полiпшив iмiдж держави, яка ще рiк тому асоцiювалася з Чорнобилем та касетним скандалом, в кращому випадку - з київським Динамо та братами Кличками. Але справжню цiннiсть урядового блiцкригу покаже час: коли стане видно - скiльки обiцянок перетвориться на реальнi контракти та полiтичнi дивiденди.