Гонконг поринув у густий смог (відео) [ Редагувати ]
Гонконг укотре опинився в числі мегаполісів із найбруднішим повітрям. Густий смог оповив хмарочоси та відрядив містян під "домашній арешт" - люди намагаються якомога рідше виходити надвір, щоб не нашкодити власному здоров'ю. Як влада протистоїть шкідливим викидам - розкаже Аліса Орлова.
Гонконг "із головою" поринув у густий смог. Через щільну завісу туману ледве видніються місцеві хмарочоси. Містяни намагаються не виходити на вулицю. А якщо й доводиться залишати приміщення - надягають медичні маски та окуляри. Туристи ж навпаки - сприймають погоду як частину місцевої культури. Тому залюбки гялють вулицями оповитого смогом міста.
"Так, повітря бруднувате. - Коли перебуваєш у самому місті між хмарочосами - особливо не помічаєш туману через тіні. А от коли вийшли сюди, на пором - дуже здивувалися. - Так, тут й справді розумієш "масштаби лиха". - Так, гір взагалі не видно, ще й дере у горлі", - говорить Арнуд і Кароліна, туристи з Нідерландів.
Гонконг - один із мегаполісів, який найбільше страждає від забруднення повітря. Рік за роком влада розробляє все новіші плани з очищення міста, утім нормалізувати рівень викидів не вдається й досі. 25 років тому навіть запровадили спеціальні "стандарти чистого повітря". Та за чверть століття - дотриматися їх не вдалося жодного разу. Щороку щонайменше 180 днів Гонконг перебуває у полоні шкідливих викидів та екстремально брудного повітря.
"Зазвичай така погода тут навесні, а не взимку, як от зараз. Мені це дуже не подобається. Важко дихати. Найбільше таке повітря шкодить людям із захворюваннями органів дихання. Особливо астматикам", - говорить Шон Лай, місцева жителька.
"Я не очікував побачити тут таке страшне забруднення. Думав, тут чисто та гарно. Та, видно, я помилявся", - говорить Хервіг, турист з Австрії.
У рамках програми очищення міста від смогу, у мегаполісі хочуть заборонити автомобілі з високим рівнем шкідливих викидів. Зокрема комерційні автобуси і вантажівки з дизельним двигуном - адже саме вони є основним джерелом забруднення. Натомість власникам авто запропонують субсидії. Така практика вже існувала раніше. Та, за словами водіїв, - розмір субсидій не відповідав вартості автівок.