В Україні продовжують торгувати товарами країни-агресора [ Редагувати ]
Війна війною, а бізнес бізнесом.
Поки українські солдати гинуть на передовій, у тилу повним ходом йде торгівля товарами країни-агресора.
Попри те, що нагорі рапортують, що імпорт із Росії скоротився майже на половину, полиці магазинів ломляться від асортименту з Російської Федерації.
У цьому переконалися наші кореспонденти, які вирушили на шопінг із прихованою камерою, і ось що виявили.
Це один зі столичних супермаркетів. На його полицях є і російські товари. Їх легко можна впізнати за штрих-кодом. Перші три цифри "460".
Заклики бойкотувати продукцію з країни-агресора з'явилися у соцмережі одразу після анексії Криму.
Українські активісти спочатку активно включилися в процес, але потім так само раптово принишкли.
А осіннього розпорядження Київради "маркувати російські товари", багато столичних магазинів не виконали досі.
За останні півроку імпорт із Росії в Україну скоротився майже на половину, підрахували аналітики.
Проте запевняють, заслуга в цьому винятково покупців, які саботують російський асортимент.
Обмежити імпорт російських товарів уряд дав відмашку ще у вересні. Дивимося на полиці - бачимо свіжі поставки.
"Введені певні санкції. Держава запровадила такі обмеження. Це правда. Наскільки вони дієві? кордон у нас прозорій, у нас фактично ні існує кордону. Якщо з Європою чи з інших країн справді є митне оформлення, митний догляд, в зв’язку з ситуацією на сході є інформація, що при бажанні можна з Росії завезти все, що завгодно", - пояснює голова ВГО "Союз захисту підприємництва" Сергій Доротич.
Війна з російським імпортом триває, просто не помітно для ока, стверджують експерти.
"Основна частина, яка припадає на це зменшення це 4,5 мільярда доларів, припадає як раз на газ та інші енергоносії. Відповідно казати про суттєві зміни що до інших товарів поки що зарано, тому шо є дуже багато довгих договорів, є багато російських компаній на території, для яких привезення товарів з Росії є єдиним способом ведення бізнесу", - розповів глава директорату Асоціації франчайзингу Андрій Кривоніс.
Щорічний імпорт сусідньої країни в нашу - чималий. У комплекті все для:
"В структурі відзначаємо невелику вагу тих товарів, з якими зіткається, може зіткатися покупець в магазинах. Відповідно зміна їх кількості в магазинах не суттєво впливає на загальний товарообіг між країнами", - розповів глава директорату Асоціації франчайзингу Андрій Кривоніс.
Менш ніж за годину візок повністю заповнений. Тут і продукти, і засоби гігієни, і одяг, і посуд. І це все тільки в одному супермаркеті.
Ірина Ільницька, Олена Механік, Володимир Самченко. Телеканал "Інтер".